SUV
Główna E-Mobilni Skoda Enyaq iV – rozświetlony SUV niedalekiej przyszłości

Skoda Enyaq iV – rozświetlony SUV niedalekiej przyszłości

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Nowy SUV Skody – Enyaq iV, wszedł do produkcji w fabryce firmy w Mladá Boleslav w Czechach. Zobaczmy, co ciekawego nam pokaże i czego nas nauczy?

SUV

SUV Skody Enyaq iV — pierwszoklasista z Czech

Pierwszy model oparty na platformie samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen, jest zbudowany poza granicami Niemiec. Skoda Enyaq iV jest produkowana w tempie do 350 jednostek dziennie. Co więcej, na tej samej linii produkcyjnej, co Octavia i Karoq z silnikiem spalinowym. Po raz pierwszy platformy MEB i MQB są montowane jednocześnie.
Enyaq iV jest również pierwszym modelem firmy wykorzystującym platformę MEB. Oferuje dwie pojemności akumulatorów, napęd na tylne koła lub na wszystkie cztery oraz wersję vRS.

Opisany jako „początek nowej ery dla Skody” przez nowego dyrektora generalnego Thomasa Schäfera, SUV ma „emocjonujący, mocny i dynamiczny” wygląd zewnętrzny. Mierzący 4648 mm długości i 1877 mm szerokości, jest prawie tak duży, jak Skoda Octavia i znacznie większy niż Kia e-Niro. Skoda twierdzi, że w rezultacie przestrzeń wewnątrz jest porównywalna z siedmiomiejscową Skodą Kodiaq.

SUV

Rozświetlony SUV Czeszki

Coś, co odróżnia tego SUV-a to „Crystal Face”. Co to takiego? Opcjonalnie przedni grill samochodu rozświetla 130 diód LED. Nie możemy też nie wspomnieć o reflektorach Full LED Matrix. Skoda twierdzi, że Enyaq ma bardzo dobry współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,27 – niski jak na SUV-a.

SUV

Przestrzeń bagażowa

Ponieważ jest to Skoda, dostępnych jest również wiele funkcji Simply Clever. Przestrzeń bagażową powiększa 6,2-litrowy „jumbo box” pod środkowym podłokietnikiem i 11,4-litrową przestrzeń pod konsolą środkową.
Bagażnik ma pojemność 585 litrów, a próg załadunku jest poprowadzony dość nisko. Warto dodać, że w najmocniejszej wersji Enyaq iV może pociągnąć przyczepę o masie do 1200kg.

Pojemność baterii i wersje silnikowe

  • Enyaq iV 50 ma moc 150 KM i napęd 4×2. Pojemność akumulatora: 55 kWh (netto: 52 kWh) Zasięg: do 340 km w cyklu WLTP
  • Enyaq iV 60 ma moc 180 KM i napęd 4×2. Pojemność akumulatora: 62 kWh (netto: 58 kWh) Zasięg: do 390 km w cyklu WLTP
  • Enyaq iV 80 ma moc 204 KM i napęd 4×2. Pojemność akumulatora: 82 kWh (netto: 77 kWh) Zasięg: do 500 km w cyklu WLTP
  • Enyaq iV 80X ma moc 265 KM i napęd 4×4. Pojemność akumulatora:82 kWh (netto: 77 kWh) Zasięg: do 460 km w cyklu WLTP
  • Enyaq iV RS ma moc 305 KM i napęd 4×4. Pojemność akumulatora: 82 kWh (netto: 77 kWh) Zasięg: do 460 km w cyklu WLTP

Moc ładowania

Enyaq jest zdolny do szybkiego ładowania z mocą do 125 kW, co powoduje, że ładowanie w 10-80% zajmuje zaledwie 38 minut. Jednak maksymalna moc ładowania wynosi standardowo 50 kW, przy czym 100 kW jest opcjonalne w przypadku akumulatora 62 kWh. 125 kW jest możliwe tylko w przypadku akumulatora 82 kWh. Każdego Enyaq można również naładować z gniazdka domowego lub z Wallboxa 7 kW.

Wyposażenie i wnętrze

Niektóre elementy wyposażenia dodatkowego to między innymi: chromowane wykończenia, przednie czujniki parkowania, kamerę cofania, łopatki do regulacji poziomu rekuperacji, nawigację satelitarną, selektor trybu jazdy i podgrzewana skórzana kierownica. Kupujący mogą wybierać spośród trzech specyfikacji wnętrza. Najtańszy, Loft, posiada tapicerkę z tkaniny i sztucznej skóry oraz „panele dekoracyjne” ze szczotkowanego aluminium. Lounge ma jasnoszarą skórę i żółte szwy, a Suite — czarną skórę.
Dodatkowo na szczycie tej oferty znajduje się Founders Edition. Otrzymuje on 21-calowe felgi aluminiowe, podświetlaną osłonę chłodnicy („Crystal Face”), reflektory Matrix LED i wyjątkowy pakiet wykończenia wnętrza z czarnej skóry.
Co więcej, wnętrze jest „inspirowane nowoczesnym środowiskiem życia”, przy użyciu „naturalnych, zrównoważonych i poddanych recyklingowi materiałów”.

Deskę rozdzielczą dominuje centralny ekran dotykowy o przekątnej 13,0 cala ze sterowaniem gestami, kartą e-SIM oraz asystentem głosowym. Dodatkowo dostępny jest również niezbyt duży cyfrowy wyświetlacz przed oczami kierowcy o przekątnej 5,3 cala, oferujący cztery różne możliwości wyświetlania. Resztę ważnych informacji kierowca zobaczy na przedniej szybie samochodu — taka rozszerzona rzeczywistość. Wyświetla ona między innymi prędkość oraz informacje o znakach drogowych, oraz o zaplanowanej w nawigacji trasie.

Z całą pewnością będzie ciekawie zobaczyć tego SUV-a na naszych polskich drogach. Szczególnie intryguje nas wygląd na żywo przedniego grilla. Zobaczymy jak przyjmie się na naszym rynku i czy polscy kierowcy go pokochają.

Powiązane artykuły

5 1 Zagłosuj
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej