Kierowcy
Główna Motonowości Kierowcy — czy pokochacie nowy 56-calowy ekran Mercedesa?

Kierowcy — czy pokochacie nowy 56-calowy ekran Mercedesa?

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Mercedes zaprezentował w czwartek 7 stycznia 2021 r. Hyperscreen, zakrzywiony 56-calowy ekran do swojego flagowego samochodu elektrycznego EQS. Wygląda niesamowicie i ma wiele ciekawych rozwiązań.

Trzy lata temu Mercedes-Benz zaprezentował MBUX, system informacyjno-rozrywkowy, który stanowił krok naprzód w branży motoryzacyjnej. System ten, z wyrazistą grafiką, intuicyjnym interfejsem użytkownika i asystentem głosowym, był bliższy wrażeniom związanym z używaniem smartfona. Ostatecznie odszedł od ekranów i zagraconych projektów, które można znaleźć w większości nowoczesnych systemach informacyjno-rozrywkowych.

Kierowcy

fot. Mercedes-Benz

Nowość w elektrycznym EQS

Nowy EQS otrzyma 56-calowy zakrzywiony ekran biegnący wzdłuż deski rozdzielczej. Centralna część systemu informacyjno-rozrywkowego nowej generacji uczy się zachowań kierowcy. MBUX Hyperscreen, który został zaprezentowany przed wirtualnym targiem technologii CES, ma procesor z 8 rdzeniami, 24 GB pamięć RAM i 46,4 GB na sekundę przepustowości pamięci RAM. Dodatkowo jest tam wielofunkcyjna kamera i czujnik, który dostosowuje jasność ekranu w zależności od warunków oświetleniowych.

Kierowcy

fot. Mercedes-Benz

Cała ta technologia ma na celu dostarczenie intuicyjnego systemu informacyjno-rozrywkowego, który można zindywidualizować nawet dla siedmiu osób. Oprogramowanie stojące za Hyperscreen pozwala systemowi na ciągłe lepsze poznanie kierowcy. Zakrzywiony ekran, który tak naprawdę składa się z kilku pojedynczych wyświetlaczy pod szklaną obudową, jest chroniony dwiema powłokami z odpornego na zarysowania materiału. To wszystko po to, aby zmniejszyć odbicia i ułatwić czyszczenie. Mercedes zaprojektował również ten ekran z określonymi punktami, w których ten ekran się załamie w razie wypadku. Po obu stronach znajdują się dwa fizyczne otwory wentylacyjne, które zostały zintegrowane z samym ekranem. Wygląda na to, że są to jedyne fizyczne elementy tego ogromnego wyświetlacza.

fot. Mercedes-Benz

Wszystko przed oczami kierowcy

Według dyrektora marketingu Mercedes-Benz Sajjada Khana, ekran zaprojektowano bez konieczności klikania lub przewijania przez użytkownika. Pomijając wygląd i rozmiar, wyróżnia go interfejs użytkownika i sposób jego działania. Mercedes zdecydował się umieścić informacje o ładowaniu, rozrywce, telefonie, nawigacji, mediach społecznościowych, łączności i masażu zawsze na wierzchu ekranu. Oznacza to brak przewijania menu lub korzystania z asystenta głosowego w celu zlokalizowania tych opcji. Jak powiedział Khan w swoim oświadczeniu „MBUX Hyperscreen jest zarówno mózgiem, jak i układem nerwowym samochodu”.

fot. Mercedes-Benz

Oprogramowanie systemu, które nauczy się wzorców, podpowie użytkownikowi, eliminując potrzebę zagłębiania się w dodatkowe menu. Mapa nawigacyjna jest zawsze widoczna pośrodku, a tuż pod nią znajdują się elementy sterujące telefonem i rozrywką. Według producenta samochodu może być też to funkcja, która najlepiej pasuje do konkretnych upodobań kierowcy.

Kierowcy

fot. Mercedes-Benz

Mercedes wykorzystał oprogramowanie systemu, pokazując jego inteligentne funkcje podczas czwartkowej prezentacji. Na przykład, jeśli kierowca zawsze dzwoni do konkretnej osoby w drodze do domu w określone dni, system zaczyna przewidywać takie działanie. Pojawi się wizytówka z informacjami kontaktowymi i zdjęciem. Jeśli tego samego wieczoru ktoś inny prowadzi EQS, to propozycja dla tego kierowcy nie zostanie wyświetlona. Krótki filmik, jaki udostępniamy, pokazuje najważniejsze zalety tego nowego ekranu Mercedesa.

Dodatkowo, kierowca może wejść głębiej w system, aby zmienić ustawienia lub uzyskać dostęp do innych funkcji. Pasażer na przednim siedzeniu ma własną część ekranu, do zabawy podczas podróży. Na niektórych rynkach pasażer będzie mógł również oglądać filmy podczas podróży, korzystając ze słuchawek Bluetooth. Inteligentna koncepcja blokowania oparta na kamerze zapobiega spoglądaniu przez kierowcę na wyświetlacz pasażera, aby uniknąć rozpraszania uwagi. Zachęcamy do oglądnięcia całej prezentacji, którą możecie zobaczyć w filmie poniżej.

Źródło: Mercedes-Benz

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej