kierowca
Główna E-Mobilni NIO ET7 – tym elektrykiem kierowca przejedzie nawet 1000 km!

NIO ET7 – tym elektrykiem kierowca przejedzie nawet 1000 km!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

NIO zaprezentowało swój czwarty model samochodu elektrycznego i nazwała go NIO ET7. Jest to wysoce zaawansowany flagowy model  sedana, oparty na koncepcji NIO ET Preview z 2019 roku. Dodatkowo ten samochód jest naprawdę elegancki i każdy kierowca poczuje się w nim naprawdę wyjątkowo.

kierowca

fot. et7 / NIO

Parę dni temu pisaliśmy, że chińska firma NIO przedstawi nowy samochód elektryczny z ogromną baterią 150 kWh. W sobotę 9 stycznia podczas NIO Day stało się to faktem. Co otrzymuje kierowca w tym nowym sedanie i co może go zaskoczyć?

kierowca

fot. et7 / NIO

Wnętrze i wyposażenie

Oczekuje się, że ET7 będzie bardzo wygodnym samochodem dla kierowcy do dalekich podróży. Posiada inteligentne zawieszenie pneumatyczne, ogrzewanie, wentylację i masaż w standardzie we wszystkich fotelach. Jest wyposażony w szklany dach, bardzo nowoczesną i zaawansowaną deskę rozdzielczą z HUD w standardzie.

kierowca

fot. et7 / NIO

Zestaw wskaźników pokazywany jest na 10,2 calowym ekranie przed kierowcą. Dodatkowo wyświetlacz centralny ma 12,8 cala. Co więcej, w tym elektryku są zamontowane w standardzie 23 głośniki. Otrzymał również „niewidoczne” inteligentne wloty powietrza w przednim i tylnym rzędzie.

fot. et7 / NIO

Producent wprowadził podobno pierwszy na świecie klucz cyfrowy UWB umożliwiający lokalizację z dokładnością na poziomie 1 centymetra. Dodatkowo posiada okna bez ramek i funkcję  domykania drzwi w standardzie. Kiedy kierowca zbliży się do samochodu, klamka drzwi wyskoczy, drzwi odblokują się i lekko uchylą. Drzwi mogą również zamykać się automatycznie.

fot. et7 / NIO

Autonomiczna jazda — to doceni każdy kierowca

NIO stworzyło pełną zdolność autonomicznej jazdy NAD (NIO Autonomous Driving). Wyposażono go w niezbędne algorytmy, lokalizację, strategię sterowania i oprogramowanie.

fot. et7 / NIO

NIO Aquila Super Sensing obejmuje 33 wysokowydajne czujniki, w tym 11 kamer o wysokiej rozdzielczości 8 MP, 1 ultradźwiękowy LiDAR o wysokiej rozdzielczości, 5-milimetrowe radary, 12 czujników ultradźwiękowych, 2 precyzyjne jednostki pozycjonujące, V2X i ADMS. Aquila może generować 8 GB danych na sekundę.

fot. et7 / NIO

Dostępność i ceny

NIO ET7 można zamówić w przedsprzedaży już teraz, ale dostawy do klientów spodziewane są nie wcześniej niż w pierwszym kwartale 2022 r. Ceny ET7 są następujące:

  • 70 kWh – 448 000 juanów (69 185 USD)
  • 100 kWh – 506 000 juanów (78 142 USD)
  • 100 kWh (Premier Edition) – 526 000 juanów (81 230 USD)

fot. et7 / NIO

Specyfikacja NIO ET7 w pigułce:

  • Akumulator 70 kWh: ponad 500 km zasięgu (według NEDC)
  • Akumulator 100 kWh: ponad 700 km zasięgu (według NEDC)
  • Opcjonalny akumulator 150 kWh: ponad 1000 km zasięgu (według NEDC)
  • Przyśpieszenie: 0-100 km / h w 3,9 sekundy
  • Układ napędowy: na cztery koła z dwoma silnikami (przód i tył)
  • Silnik z przodu (magnes trwały): 180 kW (241 KM)
  • Silnik z tyłu (silnik indukcyjny): 300 kW (402 KM)
  • Moc systemu: 480 kW (643 KM) i moment obrotowy 850 Nm
  • Długość hamowania: 100-0 km / h na 33,5 m, z hamulcami Brembo (w standardzie)
  • Współczynnik oporu powietrza: 0,23 Cd
  • Wymiary: długość 5,098 m, szerokość 1,987 m, wysokość 1,505 m, rozstaw osi 3,060 m

Źródło: NIO

Powiązane artykuły

0 0 Zagłosuj
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej