BMW
Główna Różności Sprzedaż BMW za rok 2020 spadła — ale są też dobre wieści!

Sprzedaż BMW za rok 2020 spadła — ale są też dobre wieści!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

BMW ogłosiło swoją globalną sprzedaż za 2020 rok. Chociaż w porównaniu z rokiem 2019 poziom ten spadł o 8,4 procent, prognozy wyglądają dobrze, biorąc pod uwagę sprzedaż w ostatnim kwartale roku.

BMW

fot. X7

Koncern BMWdo którego należą marki MINI oraz Rolls-Royce, sprzedał w 2020 roku 2 234 809 pojazdów na całym świecie. Jest to spadek o 8,4 procent w porównaniu z rokiem 2019. Godne uwagi jest to, że 686 069 sztuk było w samym czwartym kwartale. To wzrost o 3,2 procent w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej.

fot. seria 7

Z całkowitej rocznej liczby, marka BMW dostarczyła 2 028 659 sztuk, co oznacza spadek o 7,2 procent. Co ciekawe, pomimo pandemii koronawirusa, sprzedaż modeli z wyższej półki tej marki wzrosła . Dotyczy to takich modeli jak choćby seria 7 oraz seria 8. Dodatkowo SUV X7 stanowił 115 420 sztuk z tych egzemplarzy, co stanowiło wzrost o 12,4 procent w stosunku do 2019.

fot. seria 8

Auta BMW z grupy „M” notują wzrost

BMW z logo „M” ogłosiło swój najbardziej udany rok w historii. Podczas gdy w salonie było więcej modeli niż kiedykolwiek wcześniej, dział inspirowany sportami motorowymi sprzedał 144 218 egzemplarzy. To o 5,9 procent więcej niż w 2019 r. Daje to najwyższą wartość w historii submarki z grupy BMW. Mówi się, że szereg nowych SUV-ów takich jak choćby X6 M50i pomogło osiągnąć ten wynik.

fot. X6 M50i

Co z elektrykami różnego typu?

Co ciekawe, sprzedaż zelektryfikowanych modeli w całej grupie BMW wzrosła o 31,8 procent w 2020 r. w porównaniu do 2019 r. W związku z tym aż 192 646 sztuk znalazło swoich szczęśliwych nabywców. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych również wzrosła o 13 procent. Grupa rozszerzyła gamę zelektryfikowanych (hybrydowych i elektrycznych) do 13 modeli w 2020 roku. Niewątpliwie będzie ich więcej, bo do 2023 roku firma planuje zaoferować 25 modeli z napędem hybrydowym lub elektrycznym.

BMW

Który rejon sprzedał najwięcej BMW?

Jeśli chodzi o najpopularniejsze regiony rynkowe, to była to ​​Azja. Grupa BMW dostarczyła tam 984 515 pojazdów w 2020 roku, z czego aż 777 379 znalazło się w Chinach. Był to wzrost o 7,4 procent w porównaniu do 2019 roku. Chiny to największy region na rynku sprzedaży samochodów BMW i MINI. Podczas gdy Stany Zjednoczone otrzymały 306 870 sztuk (spadek o 18 procent), a Niemcy – 287 143 samochodów (spadek o 13,4 procent).

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej