kierowcy
Główna E-Mobilni Porsche Taycan z napędem RWD — jak to przyjmą kierowcy?

Porsche Taycan z napędem RWD — jak to przyjmą kierowcy?

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Porsche zaprezentowało nową, podstawową wersję w pełni elektrycznego sportowego sedana Taycan z napędem tylko na tylne koła. Jest prezentowany z dwiema opcjami baterii i dołącza do Taycan 4S, Taycan Turbo i Turbo S. Jak tę nową wersję podstawową przyjmą kierowcy?

Standardowo nowy Taycan jest wyposażony w akumulator Performance Battery o mocy 79,2 kWh. To z niego wychodzi energia do silnika elektrycznego na tylnej osi, który wytwarza 408 KM. Niewątpliwie przekłada się to na czas 0-100 km/h w 5,4 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h. Przy pełnym naładowaniu model standardowy oferuje kierowcy zasięg 431 km w cyklu WLTP.

kierowcy

fot. Porsche

Większy zasięg dla kierowcy

Opcjonalnie kupujący mogą wybrać system baterii „Performance Battery Plus”, który osiąga 93,4 kWh. Zwiększa się moc silnika elektrycznego do bardziej poważnych 476 KM. O dziwo, Porsche twierdzi, że czas od 0 do 100 km/h jest taki sam, jak również i jego maksymalna prędkość.

kierowcy

fot. Porsche

Zapewne dzięki większej baterii zwiększył się po prostu zasięg i teraz kierowcy przejadą nim do 484 km. Kiedy nadchodzi czas doładowania, standardowy akumulator obsługuje do 225 kW maksymalnej mocy ładowania, podczas gdy akumulator Plus obsługuje do 270 kW. W obu przypadkach akumulator można naładować od 5 do 80 procent w zaledwie 22,5 minuty.

Radość z jazdy gwarantowana

Dodatkowo dzięki napędowi na tylne koła ten model powinien dawać kierowcy dużo radości z jazdy. W rzeczywistości Porsche już to udowodniło, ustanawiając światowy rekord Guinnessa z tylnym napędem Taycana w najdłuższym ciągłym drifcie. Piszemy o tym w artykule „Porsche Taycan trafiło do Księgi Rekordów Guinnessa”.

fot. Porsche

Wewnątrz Taycan prezentuje tradycyjny klimat Porsche. Pionowa i dobrze wysunięta do przodu deska rozdzielcza zawiera 10,9-calowy centralny interfejs multimedialny. Dodatkowo przed kierowcą jest cyfrowy zestaw wskaźników. Opcją dodatkową jest ekran po stronie pasażera. Natomiast ekran dotykowy w stylu tabletu do ustawiania klimatyzacji zobaczymy na konsoli środkowej.

fot. Porsche

Taycan jest standardowo wyposażony w częściową skórzaną tapicerkę, z elektrycznymi przednimi fotelami. Dodatkowo kupujący mogą również wybrać kompletny pakiet bez skóry — z całą pewnością pierwszy w modelu Porsche. No cóż, obniżając cenę trzeba z czegoś zrezygnować. Nie wiadomo jeszcze, jaką będzie miał cenę w Polsce, ale w Stanach ma kosztować 79 900 dolarów.

Porsche ma świetny start z Taycanem, po globalnej premierze w zeszłym roku. Godne uwagi jest to, że do tej pory na całym świecie dostarczono ponad 20 000 jego egzemplarzy. Wysoki standard wyznacza Norwegia, gdzie około 70 procent wszystkich samochodów Porsche sprzedawanych w regionie to właśnie Taycan.

Źródło: Porsche

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej