kierowcy
Główna E-Mobilni Kierowcy pojadą elektrycznym EQS bezpieczniej niż klasą S!

Kierowcy pojadą elektrycznym EQS bezpieczniej niż klasą S!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Już niedługo będziemy świadkami ujawnienia nowego gracza w grupie samochodów elektrycznych Mercedes-Benz – modelu EQS. Będzie on bardzo zaawansowany technicznie, a przy okazji da większe poczucie bezpieczeństwa dla samego kierowcy.

Do pełnego ujawnienia modelu EQS będziemy musieli jeszcze chwilę zaczekać, jednak producent wyjawił kilka szczegółów. Dzięki nim wiemy, że kierowcy będą mogli poruszać się tym elektrykiem jeszcze szybciej i bezpieczniej niż choćby zwykłą klasą S. Dodatkowo będzie to możliwe, niezależnie w jakich warunkach przyjdzie kierowcy jechać.

kierowcy

fot. Mercedes-Benz EQS prototyp

W zeszłym tygodniu Mercedes-Benz opublikował film, który udostępniamy na końcu tego artykułu. Dowiadujemy się z niego, że nowy EQS będzie w stanie bardzo precyzyjnie dostosować pracę zarówno przednich, jak i tylnych silników elektrycznych do aktualnych warunków, w których znajduje się kierowca. Precyzja i stabilność prowadzenia jest wręcz imponująca, i to nawet na bardzo śliskiej nawierzchni. Wszystko dzięki technologii eDrive.

fot. Mercedes-Benz EQS prototyp

Wrażenia kierowcy z jazdy

Aby zademonstrować, jak to wygląda w praktyce, dano kierowcy przejechać się najpierw klasą S Coupe z napędem konwencjonalnym. Na filmie widać, jakie były odczucia samego kierowcy przy pokonywaniu zakrętów na mokrej nawierzchni. Widać było, że czuł się trochę niepewnie, choć nie widać było, żeby wpadał w poślizg. Następnie przesiadając się do modelu EQS, przejechał tę samą trasę i wrażenia kierowcy były zupełnie inne. Powiedział nawet, że różnica między dwoma przejazdami tą samą trasą była wręcz ogromna — na korzyść EQS oczywiście. Mógł jechać tym autem szybciej oraz pewniej wchodzić w zakręty.

fot. Mercedes-Benz EQS prototyp

Dodatkowo Eva Greiner, (szefowa w dziale zajmującym się eDrive) wyjaśniła, kilka innych funkcji w nowym modelu. Jedną z nich jest funkcja Eco-Assist, dzięki której samochód podpowie kierowcy, kiedy ma odpuścić pedał gazu, dojeżdżając np. do skrzyżowania. Ma to na celu zmaksymalizowanie wydajności tego auta. Aby zobaczyć więcej o tych systemach, wybierz odpowiednią minutę z filmu. Dodajmy jeszcze, że to właśnie w opisywanym modelu EQS będzie po raz pierwszy dostępny 56-calowy ekran nazwany MBUX Hyperscreen.

  • 03:50 Eco-Assist
  • 04:54 System eDrive

 

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej