BMW M5 CS
Główna W korku BMW pokazało długo wyczekiwany model – M5 CS

BMW pokazało długo wyczekiwany model – M5 CS

przez Karolina Lipińska
0 komentarz

Samochód był długo zapowiadany, a BMW trzymało jego wygląd w dużej tajemnicy. Nareszcie wiemy, jak wygląda nowa wersja kultowego modelu M5. Niewątpliwie robi wrażenie!

O spekulacjach nad wyglądem nowej “emki” pisaliśmy już jakiś czas temu. Nareszcie mogły się zakończyć, gdyż producent ujawnił jej wygląd. Niejeden uważa, że to właśnie BMW rozpoczęło modę i jednocześnie rywalizację na sportowe sedany. W 1999 roku Mercedes stworzył AMG, a Audi wprowadziło modele ze znaczkiem RS. Konkurencja rosła, producenci z roku na rok rywalizowali o lepsze wyniki.

BMW M5 CS

fot. BMW Group

Co dokładnie uległo zmianie?

Bezsprzecznie, na chwilę obecną nowa M5 CS wysuwa się na prowadzenie. Takiego samochodu dawno nie było! Jest to najmocniejsze BMW z serii M. Silnik w wersji CS ma 635 KM. Sam znaczek CS, czyli skrót od Club Sport, informuje o tym, że samochód odchudzono o kilka kilogramów. Zabieg wpływa na szybkość pojazdu, w związku z tym, w tak zaciętej rywalizacji, każdy koń jest na wagę złota. Nowa wersja przyniosła przede wszystkim nie tylko zwiększenie mocy i mniejszą masę, ale również napęd na cztery koła, czyli xDrive oraz zmniejszoną liczbę miejsc. W poprzedniej M5 i M5 Competition było miejsce dla pięciu osób. W wersji CS są tylko cztery.

BMW M5 CS

fot. BMW Group

Przyspieszenie

Godne uwagi są wyniki, które osiąga pojazd. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w równo trzy sekundy, podczas gdy od 0 do 200 km/h zajmuje to 10,3 sekundy. Prędkość maksymalna, którą rozwija M5 CS to 305 km/h. Niewątpliwie jest to pojazd typowo na tor.

BMW M5 CS

fot. BMW Group

Cena

Na koniec, warto powiedzieć o tym, ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na zakup samochodu. Podstawowa cena w Niemczech została określona na 180 400 euro, co daje 849 900 zł w Polsce. Od tej ceny zaczyna się rozmowa o zakupie modelu. Niewątpliwie, jak w każdym innym pojeździe, istnieje możliwość dodatkowych konfiguracji, które sprawią, że cena pójdzie w górę.

Więcej artykułów:

Peugeot e-Partner – kolejny model do kolekcji

BMW i4 może driftować — i to jeszcze jak! (WIDEO)

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej