CUPRA
Główna E-Mobilni CUPRA przedstawia hybrydowego Formentora

CUPRA przedstawia hybrydowego Formentora

przez Izaak Chwist
0 komentarz

Hiszpańska marka rozszerza ofertę autorskiego CUV-a o dwie wersje napędu hybrydowego. CUPRA Formentor e-HYBRID będzie dysponowała łączną mocą 204 KM, a Formentor VZ e-HYBRID – aż 245 KM. Zasięg samochodów w trybie elektrycznym wynosi odpowiednio 59 oraz 55 km.

Na rynku jest dostępna hybrydowa CUPRA Leon w wersji hatchback oraz Sportstourer. Natomiast na drugą połowę 2021 roku zaplanowano premierę miejskiego samochodu elektrycznego – CUPRY el-Born.

CUPRA Formentor e-HYBRID jest kwintesencją marki – stwierdza Wayne Griffiths, CEO CUPRY i SEAT-a. – Model pozwoli nam na osiągnąć cel podwojenia w 2021 roku zeszłorocznych wyników sprzedaży. Zgodnie z założeniami w tym roku Formentor ma stanowić 50% sprzedaży, z czego połowa tych egzemplarzy będzie posiadać napęd hybrydowy typu plug-in. Sprzedaż elektrycznych hybryd na rynkach europejskich wzrosła z 5,7% w 2019 roku do 11,9% w 2020 r. Prognozujemy, że trend będzie się utrzymywał, umożliwiając dalszą elektryfikację branży.

Produkcja nowych wersji Formentora ma niebawem osiągnąć poziom 100 egzemplarzy dziennie. Pozwoli to na obniżenie globalnej emisji CO2 i uzyskanie wartości zgodnych z europejskimi kryteriami.

CUPRA

fot. materiały prasowe

CUPRA i sportowe osiągi

Obie hybrydowe wersje Formentora z napędem na przednią oś łączą 1.4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną zapewniającą 115 KM. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorach litowo-jonowych o łącznej pojemności 13kWh.

W zależności od rozwiązań technologicznych pojazdy zapewniają moc 204 lub 245 KM. Wersja Formentor e-HYBRID rozwija prędkość od 0 do 100 km/godz. w 7,8-sekundy i rozpędza się maksymalnie do 205 km/godz. Natomiast wariant Formentor VZ e-HYBRID osiąga prędkość 100 km/godz. w 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/godz.

CUPRA

fot. materiały prasowe

Wykorzystanie napędu hybrydowego wpłynęło na znaczne obniżenie spalania CUPRY. Zgodnie z wynikami testów WLTP wynoszą one jedynie 1,2-1,4 l/ 100 km w przypadku Formentora e-HYBRID. Natomiast 1,4-1,6 l/ 100 km dla Formentora VZ e-HYBRID. Akumulatory o łącznej mocy 13kWh pozwalają również na bezemisyjne przejechanie ponad 50 km na jednym ładowaniu.

Pierwsze egzemplarze trafią na sprzedaż na wybranych rynkach już w marcu.

Powiązane artykuły

0 0 Zagłosuj
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej