Jeśli chodzi o samochody na tor, to Porsche 911 GT3 jest po prostu do tego stworzone. A oto producent przedstawił zupełnie nowy model, oparty na serii 911 generacji 992. Czy powinniśmy się spodziewać rewolucji?
Serce Porsche
Zacznijmy od silnika, bo czemu nie? Tak jak już pisaliśmy w innym artykule, za tylną osią znajduje się 4,0-litrowa wolnossąca szóstka o mocy 510 KM dająca 469 Nm momentu obrotowego. Jednostka bazuje na silniku wyścigowym 911 RSR i jest bardzo podobna do silnika GT3 Cup. W opisywanym modelu współpracuje on z dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK lub opcjonalną sześciobiegową manualną skrzynią.

fot. Porsche
Podczas sprintu od 0 do 100 km/h producent twierdzi, że zegar zatrzymuje się w zaledwie 3,4 sekundy, podczas gdy maksymalna prędkość wynosi 318 km/h z automatem, lub 320 km/h z manualną skrzynią biegów. To sprawia, że jest szybszy niż poprzedni GT3 RS. Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche w nowym opisywanym modelu przejechał okrążenie na torze Nurburgring w zaledwie 6:59.927 sekundy. Krótką relację z tego przejazdu publikujemy poniżej.
Bez wielkiej rewolucji z zewnątrz
Wygląd zewnętrzny jest zgodnie z typowym dziedzictwem 911. Istnieje jednak rewolucyjne tylne skrzydło, które oferuje regulowane ustawienia. Producent twierdzi, że ogólna aerodynamika, obejmująca nowa część przednią i regulowany tylny dyfuzor, zapewnia znacznie większy docisk niż wcześniej – nawet do 150% w zależności od ustawień.

fot. Porsche
Ze względu na generację 992, która jest bazą modelu 911 GT3, jest on nieco cięższy niż wcześniej. Aby zrekompensować przyrost masy, maskę silnika wykonano z włókna węglowego, szyby ze specjalnego lekkiego szkła, a wydech jest o około 10 kg lżejszy. Dostępne są również kute felgi aluminiowe o nowym wyglądzie, które również zmniejszają wagę. Ze standardowym automatem PDK, ten samochód sportowy waży 1435 kg, podczas gdy z manualną skrzynią 1418 kg.
Opcjonalne dodatki
Nabywcom oferowany jest szereg ulepszeń za pośrednictwem działu Porsche Exclusive. Wśród nich znajdziemy dach oraz osłony lusterek bocznych z włókna węglowego. Dodatkiem są przyciemnione reflektory matrycowe LED oraz akcenty w kolorze Guards Red lub Shark Blue na felgach.

fot. Porsche
Wewnątrz pasażerom nie daje się zbyt wiele luksusów ani udogodnień. Nie o to chodzi w GT3. W większości jest to układ deski rozdzielczej i konsoli 992. Przycisk trybu jazdy znajdziemy na kierownicy po jej prawej stronie — na godzinie 4. Dodatkowo dwa cyfrowe ekrany zestawu wskaźników można przełączyć w tryb podstawowego ekranu, aby zapewnić tylko istotne informacje. Fotele Sport Seats Plus z czterostopniową regulacją są w standardzie, ale można też zamówić inne, które jeszcze bardziej obniżą masę auta. Porsche 911 GT3 992 zacznie trafiać do klientów już w maju 2021 roku.