SUV
Główna E-Mobilni Porsche Taycan Cross Turismo — czy to jest ten SUV? [WIDEO]

Porsche Taycan Cross Turismo — czy to jest ten SUV? [WIDEO]

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Nie możesz się doczekać w pełni elektrycznego SUV-a od Porsche? Być może Macan nowej generacji, który będzie wyłącznie elektryczny? Cóż, jeśli nie możesz się doczekać, Porsche właśnie prezentuje nowy Taycan Cross Turismo. W jakim segmencie znajdzie swoje miejsce?

Czy to będzie SUV?

Opisywany jako CUV (crossover SUV), Taycan Cross Turismo jest zasadniczo wersją Taycana w wersji kombi. Będzie on bardziej praktyczny od zwykłej wersji. Trochę dodatkowego miejsca na głowę z tyłu, odrobinę większy prześwit i większy bagażnik ustawiają go tak blisko SUV-a, jak tylko możesz. Ja potwierdził producent, będzie nawet wyposażony w unikalny tryb jazdy „CUV-specific”.

SUV

fot. Porsche Taycan Cross Turismo

Jeszcze przed pełnym ujawnieniem, które odbędzie się pewnie za niedługo, Porsche wysłało dość ciekawe wideo. Pokazuje ono, jak prototyp jeździ po ulicach Weissach, na obrzeżach Stuttgartu, rodzinnego miasta Porsche. Prowadzi go Stefan Weckbach, wiceprezes linii produktów Taycan. Więcej informacji znajdziesz w filmie, który publikujemy na końcu artykułu. Warto dodać, że Porsche po raz pierwszy wyraziło zamiar wprowadzenia wersji kombi do Taycana w 2018 roku. Zadebiutowało wtedy samochodem koncepcyjnym o nazwie Mission E Cross Turismo. Trzy lata później, widzimy, że rozwój jest na końcowym etapie. W rzeczywistości wygląda na to, że ten prototyp jest już prawie kompletny.

fot. Porsche Taycan Cross Turismo

Inny niż zwykły Taycan

Jak opisuje Weckbach, Taycan Cross Turismo charakteryzuje się szeregiem kluczowych różnic w porównaniu ze zwykłym sedanem. Po pierwsze, posiada kilka relingów dachowych, które wspierają aktywny styl życia. Dodatkowo ma całkowicie nową linię dachu, która rozciąga się dalej do tyłu. Co więcej, dzięki temu ma więcej przestrzeni bagażowej i prawdopodobnie więcej miejsca nad głową z tyłu.

Szczegóły dotyczące układu napędowego nie zostały jeszcze oficjalnie potwierdzone, ale jest bardzo prawdopodobne, że będzie oferowany w podobnym układzie, co zwykły Taycan. W tym mamy systemy z jednym lub dwoma silnikami, o mocy wyjściowej od 435 KM do ponad 760 KM w przypadku wersji Turbo S. Spodziewamy się podobnego czasu od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy dla flagowego modelu sedana. Istnieje również szansa, że ​​ten crossover SUV będzie miał tylko napęd na wszystkie koła, co może oznaczać, że będą miały zastosowanie tylko układy z dwoma silnikami. Pełny debiut musi być tuż za rogiem, a wejście na rynek spodziewane jest w ciągu najbliższych miesięcy. Jak przyjmie go ten wymagający rynek?

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej