Hyundai
Główna E-Mobilni Hyundai IONIQ 5 – czy jest rewolucyjny? [WIDEO]

Hyundai IONIQ 5 – czy jest rewolucyjny? [WIDEO]

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Długo wyczekiwany Hyundai IONIQ 5 w końcu został oficjalnie zaprezentowany. Jest to zupełnie nowy samochód elektryczny firmy. Zaprojektowany i opracowany od podstaw jako ekologiczny, a jednocześnie praktyczny i innowacyjny. Czy zrobi rewolucję na rynku?

Projekt jest inspirowany koncepcją 45, która została zaprojektowana z okazji 45-lecia Hyundaia. Co więcej, wiele motywów stylistycznych tego pomysłu przenosi się bezpośrednio do wersji produkcyjnej. Zlicowane klamki drzwi, ciekawa maska, pikselowe reflektory i tylne światła inspirowane stylem retro.

Hyundai

fot. Hyundai

Hyundai IONIQ 5 – praktyczny do bólu

Jeśli kochasz wygląd zewnętrzny, pokochasz wnętrze elektrycznego Hyundaia. Nazywa ją „przestrzenią życiową”, ponieważ kabina została zaprojektowana tak, aby była przyjaznym miejscem dla wszystkich pasażerów. Dostępna jest również całkowicie płaska podłoga zapewniająca czystość i porządek, oraz praktyczność jak w kombi. Z tyłu znajduje się bagażnik o pojemności 531 litrów, który można rozszerzyć do 1591 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Istnieje również przedni bagażnik oferujący 57 litrów w wersji RWD lub 24 litry w wersji AWD.

Hyundai

fot. Hyundai

Rozszerzona rzeczywistość

Jeśli chodzi o deskę rozdzielczą, składa się ona z dwóch 12-calowych cyfrowych ekranów z wyświetlaczem Head-up w rozszerzonej rzeczywistości (AR HUD). Hyundai twierdzi, że AR HUD zasadniczo zamienia przednią szybę w ekran wyświetlacza. IONIQ 5 debiutuje również futurystycznymi kamerami bocznymi z cyfrowymi ekranami umieszczonymi na każdym końcu deski rozdzielczej. Jednak prawdopodobnie będą one dostępne na wybranych rynkach tylko tam, gdzie pozwalają na to przepisy prawa.

fot. Hyundai

Osiągi oraz zasięg?

Nabywcy będą mieli do wyboru dwa główne systemy baterii, w tym Standard Range z 58 kWh oraz Long Range z 72,6 kWh. Są one następnie dostępne z podwójnym napędem na wszystkie koła lub pojedynczym silnikiem z napędem na tylne koła (tak, hatchback z napędem na tylne koła). Maksymalna moc wersji RWD Standard Range to 168 KM oraz 350 Nm, co przekłada się na czas 0-100 km/h w 8,5 sekundy. Przechodząc do napędu AWD, łączna moc wzrasta do 232 KM i 605 Nm, co daje czas od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Jednak flagowy model z napędem na wszystkie koła oraz Long Range, rozwija łączną moc 302 KM i 605 Nm. Skraca tym samym czas od 0 do 100 km/h do 5,2 sekundy. To imponujące liczby jak na praktycznego hatchbacka.

fot. Hyundai

Nie podano pełnych danych dotyczących zasięgu, ale zgodnie z cyklem testowym WLTP model RWD Long Range oferuje zasięg 470-480 km. To całkiem przyzwoite jak na praktyczny samochód elektryczny. IONIQ 5 akceptuje zarówno systemy ładowania 400 V, jak i 800 V. Dlatego też ładowanie od 10 do 80% osiągnie w zaledwie 18 minut. Nawet do 100 km zasięgu można uzyskać po zaledwie 5 minutach ładowania przy użyciu odpowiedniego gniazda. Dodatkowo posiada również innowacyjną funkcję V2L (vehicle-to-load), która daje niesamowite możliwości. Naładujesz nim inny samochód elektryczny, jak również podłączysz laptop do zwykłego gniazdka zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Wideo, które jest poniżej, pokazuje jego niestandardowe zastosowanie. Oczekujemy, że Hyundai IONIQ 5 trafi do potencjalnych klientów jeszcze w tym roku.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej