Porsche Taycan Cross Turismo
Główna E-Mobilni Porsche Taycan Cross Turismo na finiszu testów

Porsche Taycan Cross Turismo na finiszu testów

przez Izaak Chwist
0 komentarz

Ostatnie jazdy testowe Porsche Taycan Cross Turismo dobiegają końca. Szeroko zakrojony program testów obejmował próby na torach wyścigowych, takich jak północna pętla Nürburgringu oraz nitka Grand Prix na Hockenheimringu (oba obiekty zlokalizowane w Niemczech), a także na obiektach doświadczalnych na całym świecie.

Porsche Taycan Cross Turismo było testowane również we włoskim Nardò i w centrum rozwojowym Porsche w Weissach. W centrum rozwojowym nowy model przeszedł chrzest bojowy na torze Safari, utrzymanym w afrykańskim stylu. Off-roadowe wyzwania czekały go także na południu Francji oraz w Pirenejach. Pokonując łącznie 998 361 testowych kilometrów, prototypy Porsche okrążyły kulę ziemską prawie 25 razy – jeśli mierzyć według równika.

Równolegle do ostatnich jazd testowych zakamuflowany egzemplarz Porsche od początku roku odbywał globalną trasę z udziałem przedstawicieli mediów. W ciągu zaledwie sześciu tygodni prototyp ten odwiedził pięć prognozowanych największych rynków nowej wersji nadwoziowej.  Mianowicie: USA, Wielką Brytanię, Norwegię, Holandię i Niemcy.

Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo

Samochód dysponuje napędem na wszystkie koła oraz pneumatycznym zawieszeniem z regulacją prześwitu. Jednocześnie oferuje znacznie więcej miejsca nad głowami dla podróżujących z tyłu, a pod tylną pokrywą kryje obszerną przestrzeń ładunkową. Koncepcję przestrzenną i konfigurację wnętrza zoptymalizowano w najdrobniejszych szczegółach. Sama makieta, wierne fizyczne odwzorowanie wnętrza oraz model konfiguracji kabiny pochłonęły 650 godzin prac nad designem, elektroniką i koordynacją, a realizacja zajęła 1500 roboczogodzin.

W Porsche samochody elektryczne muszą przejść ten sam rygorystyczny program testów, co auta sportowe z silnikami spalinowymi. Obok zapewniania doskonałych osiągów zawsze obejmuje on sprawdzanie nieograniczonej użyteczności na co dzień – we wszystkich warunkach klimatycznych. W modelach na prąd testowane są także dodatkowe, szczególnie istotne aspekty. Np. ładowanie akumulatora czy kontrolowanie temperatury układu napędowego i wnętrza w ekstremalnych temperaturach. Do typowych dla Porsche celów rozwojowych należą ponadto wyniki prób na torze wyścigowym, możliwość odbywania wielokrotnych jazd z przyspieszeniem na pełnym gazie oraz odpowiedni do codziennego użytku zasięg.

Wszechstronne testy są przeprowadzane również w laboratorium i na stanowiskach testowych. Ich zakres obejmuje ocenę koncepcji aerodynamiki, w ramach której Taycan Cross Turismo przez około 325 godzin musiał stawiać czoła „huraganowi” w tunelu aerodynamicznym. Podczas wcześniejszych prac rozwojowych sportowy sedan Taycan spędził tam już 1500 godzin.

Porsche Taycan Cross Turismo

Także nowy tylny bagażnik rowerowy, zaprojektowany przez Porsche specjalnie dla wariantu Cross Turismo, przeszedł rygorystyczny program testów, obejmujący jazdę wyboistymi drogami oraz próby dynamiczne. Bagażnik wyznaczy nowe standardy w zakresie obsługi, ergonomii, bezpieczeństwa jazdy i stabilności. Jego szerokie szyny pozwolą na przewóz kilku rowerów elektrycznych.

Nowe Porsche poszerza rodzinę serii modelowej

Jako sportowy sedan Taycan świętował swój udany debiut pod koniec 2019 r. Nowy wariant Cross Turismo łączy w sobie koncepcję „elektrycznych osiągów” Porsche – E-Performance – z jeszcze większą przydatnością na co dzień. Według koncernu to propozycja dla klientów prowadzących aktywny tryb życia. Taycan Cross Turismo pojawi się na europejskim rynku latem 2021 r.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej