SUV
Główna Motonowości Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer — ogromne luksusowe SUV-y

Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer — ogromne luksusowe SUV-y

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Jeśli chcesz dużego SUV-a, z całą pewnością trafiłeś we właściwe miejsce. Jeep zaprezentował niedawno dwa modele — Wagoneer i Grand Wagoneer, które wskrzeszają klasykę amerykańskiej motoryzacji.

Przyznajemy, że europejskie standardy przestrzeni w SUV-ach nieco się różnią od tych w Ameryce. Przykładem tego są choćby dwa nowe modele zaprezentowane przez firmę Jeep. Oba wyposażone są w trzy rzędy siedzeń, które mogą pomieścić do ośmiu pasażerów. Jaka jest więc różnica między nimi?

Amerykańskie SUV-y

Wersja Grand jest zasadniczo bardziej… okazała. Jest to najbardziej luksusowa opcja, dzięki czemu oferuje dodatkowe funkcje i wyższy poziom w porównaniu z jego mniejszym bratem. Jeep twierdzi, że Wagoneer jest przeznaczony do konkurowania w środku segmentu dużych SUV-ów. Natomiast model Grand Wagoneer jest oferowany w segmencie dużych SUV-ów premium. Dodajmy, że wszystko to jest według amerykańskich standardów, a nie europejskich.

SUV

fot. Stellantis

Oba modele debiutują z najnowszym systemem operacyjnym Uconnect 5 z centralnym wyświetlaczem cyfrowym o przekątnej 10,1 cala lub 12 cali. Jeep twierdzi, że najnowszy system działa do pięciu razy szybciej niż wcześniejsze. Zapewne częściowo jest to dzięki platformie opartej na systemie Android i możliwości aktualizacji bezprzewodowych. Może również zawierać 10,25-calowy ekran dotykowy dla pasażera.

SUV

fot. Stellantis

Ogólnie rzecz biorąc, Jeep twierdzi, że Wagoneer jest dostępny z całkowitą powierzchnią cyfrowych ekranów do 50 cali, podczas gdy Grand Wagoneer ma do 75 cali. Z nich wszystkich około 45 cali umiejscowiono na desce rozdzielczej. Obejmuje to również czwarty ekran sterowania klimatyzacją, umieszczony na konsoli środkowej. W Grand Wagoneer trzy kolejne ekrany są dostępne w drugim rzędzie. Dość już o tych ekranach. Nie tylko to jest w wyposażeniu tych SUV-ów.

Przygotowane do terenu

To również prawdziwe Jeepy, więc są dobrze przygotowane do podróży w każdym terenie. Najważniejsze to systemy Quadtra-Trac I lub II 4 × 4, tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Dostępne są również tryby Selec-Terrain i zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift, które zapewnia prześwit do 254 mm.

SUV

fot. Stellantis

Jeśli chodzi o moc, Wagoneera wyposażono w wolnossący V8 o pojemności 5,7 litra. Wytwarza on 392 KM i 548 Nm i współpracuje z systemem łagodnej hybrydy 48 V z technologią wyłączania części cylindrów. Grand Wagoneer wykorzystuje 6,4-litrowy silnik V8 o mocy 471 KM i 617 Nm. Oba silniki współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite opartą na ZF.

fot. Stellantis

Oba modele będą produkowane w fabryce Warren w Michigan, a wejście do salonu w USA planowane jest na drugą połowę tego roku. Na tym etapie nie ma informacji, kiedy i czy w ogóle wejdą do sprzedaży na terenie Europy.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej