SUV
Główna E-Mobilni BMW iX — elektryczny SUV klasy premium

BMW iX — elektryczny SUV klasy premium

przez Krystian Paduch
0 komentarz

BMW kontynuuje rozwój swojej całkowicie elektrycznej kolekcji samochodów. Po pokazie elektrycznego modelu i4 gotowego do produkcji, BMW prezentuje teraz swojego najnowszego SUV-a — model iX. Nazwany przez producenta jako SAV (Sports Activity Vehicle), oferuje wersje xDrive40, jak również xDrive50. Co je różni?

SUV

fot. BMW

Obydwa wersje będą miały konfigurację z dwoma silnikami, z których jeden będzie napędzał przednią oś, a drugi tylną. Model xDrive40 będzie wyposażony w 296 KM, co sprawi, że SUV osiągnie 100 km/h w ciągu 6 sekund. Jak wyjaśniło BMW, fani motoryzacji będą prawdopodobnie bardziej chcieli wersję xDrive50. Jej moc to niecałe 500 KM, która pozwoli mu osiągnąć wynik od 0 do 100 km/h w granicach 5 sekund.

Nowsza bateria w SUV-ie

Nowy SUV będzie korzystał z technologii BMW eDrive piątej generacji, która jest o 20 procent wydajniejsza niż w przypadku wcześniejszych baterii. W rezultacie xDrive40 będzie w stanie zapewnić zasięg do 400 km na baterii o pojemności 70 kWh, podczas gdy mocniejszy xDrive50 będzie korzystał z baterii 100 kWh, która zapewni zasięg do 600 km według WLTP.

SUV

fot. BMW

Charakterystyczny dla BMW projekt atrapy chłodnicy, który znalazł się w nowszych modelach, naśladuje projekt i4. Jest to ukłon w stronę dobrej aerodynamiki tych samochodów. Dodatkowo BMW iX ma specjalnie wyprofilowane miejsca, dzięki czemu powietrze przepływa nad i wokół samochodu, polepszając tym samych jego aerodynamikę.

W kwestii samych technologii, Adrian van Hooydonk, wiceprezes BMW Group ds. projektowania, powiedział:

„BMW iX pokazuje, jak możemy nadać nowym technologiom bardzo nowoczesny i emocjonujący wygląd. Samochód jest skomplikowany technologicznie, ale wydaje się bardzo przejrzysty i nieskomplikowany… BMW iX oferuje mobilną przestrzeń, w której ludzie będą czuć się swobodnie, a inteligencja samochodu jest dostępna tylko wtedy, gdy jej potrzebujesz ”.

SUV

fot. BMW

Na razie dodatkową informacją ujawnioną przez niemiecką markę jest to, że wersja xDrive40 będzie kosztowała od 77 300 euro (ponad 350 tys. złotych). Zbliża ją to do ceny porównywalnej z modelami BMW X5 o podobnej mocy. BMW twierdzi, że iX będzie liderem dla jego przyszłych samochodów. Na nowo zdefiniuje elektromobilność, przyjemność z jazdy oraz, co znaczy być premium. Czy tak się stanie? Tego jeszcze nie wiemy.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej