kierowcy
Główna Motonowości Lamborghini Huracan STO — radość kierowcy bezcenna!

Lamborghini Huracan STO — radość kierowcy bezcenna!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Nie da się ukryć, że Lamborghini Huracan STO jest najbardziej hardcorowym samochodem drogowym w historii. Nazywa się STO lub Super Trofeo Omologata i kierowcy dojadą nim bez problemu sami na tor, a potem również sami z niego wrócą.

Aby kierowcy mogli poszaleć samochodem wyścigowym na torze, muszą wykonać szereg działań. Trzeba zawieźć swoje wyścigowe auto na tor, a pod koniec dnia spakować cały zestaw na przyczepę, aby wrócić do domu. Przyznacie, że jest to uciążliwe. Chyba że ma się takie auto jak Lamborghini Huracan STO. Możesz pojechać nim na tor, ustanowić niesamowite czasy, a następnie odwieźć go z powrotem do domu — i to bez przyczepy. Jak to możliwe?

Uniwersalny dla kierowcy

Zasadniczo Huracan STO jest samochodem wyścigowym, który został zmodyfikowany tak, aby był dopuszczony do ruchu drogowego. Czerpie on inspirację z samochodów wyścigowych GT3 opartych na Lamborghini Huracan i samochodów wyścigowych Lamborghini Squadra Corse. Firma wprowadza jednak zupełnie nowy poziom technologii, dzięki czemu możesz doskonalić i dopracowywać swoje wyścigowe rzemiosło.

kierowcy

fot. Lamborghini

Specjalne kamery i czujniki pokładowe pozwalają użytkownikom łączyć się z modelem STO za pośrednictwem aplikacji na smartfony. Daje to możliwość zagłębiać się w analizę okrążeń, aby dowiedzieć się, gdzie można wprowadzić ulepszenia i które momenty wyglądają dobrze. No cóż, prawie jak zespół wyścigowy. Dodatkowo istnieje również możliwość oglądania jazdy w czasie rzeczywistym za pomocą zamontowanych kamer.

kierowcy

fot. Lamborghini

Jeśli chodzi o sam wygląd, to bazuje on na modelu Huracan. Jak widać po kolorystyce, ma on wiele wspólnego z Gulf Racing. Około 75 procent samochodu jest wykonanych z włókna węglowego, więc jest tym samym bardzo lekki. W rzeczywistości jego masa wynosi 1339 kg, czyli o 43 kg mniej niż wyjątkowy model Huracan Performante.

Niesamowity silnik

Pod maską znajduje się silnik Lamborghini V10. Jest to 5,2-litrowa jednostka oparta na Huracan EVO, rozwijająca 640 KM przy 8000 obr/min oraz 565 Nm przy 6500 obr/min. Co ciekawe, silnik jest zgodny z normą Euro 6. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3 sekundy, a 0-200 km/h w zaledwie 9,0 sekund. Prędkość maksymalna to 310 km/h.

kierowcy

fot. Lamborghini

Z drugiej strony Lamborghini twierdzi, że zatrzymanie go ze 100-0 km h zajmuje tylko 30 metrów, a z 200-0 km/h wymaga zaledwie 110 metrów. To zasługa tarcz węglowo-ceramicznych o średnicy 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu.

Jak więc widzimy, nowy model Huracan STO daje wiele powodów, aby kierowcy mogli mieć wielką frajdę z jazdy. Oczywiście nie każdemu kierowcy będzie dane jeździć tym autem. Jego cena zaczyna się od 250 tys. euro, czyli jakieś 1,1 mln złotych. No cóż, radość ma dzisiaj sporo zer.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej