SUV
Główna E-Mobilni Lexus LF-Z Electrified — koncepcja SUV-a odkryta!

Lexus LF-Z Electrified — koncepcja SUV-a odkryta!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Lexus pokazał w pełni elektryczny samochód koncepcyjny niedalekiej przyszłości. Nazywa się on LF-Z Electrified i stanowi podstawę technologii, osiągów i stylizacji produktów — w tym SUV-ów – które pojawią się do 2025 roku.

Na początku, zacznijmy od układu napędowego. Zawiera on akumulator litowo-jonowy o pojemności 90 kWh, zamontowany pod podłogą. Zasila on nowy system napędu na cztery koła DIRECT4, o którym już pisaliśmy. Układ ten umożliwia całkowicie niezależne sterowanie rozdziałem mocy na przód i tył lub na wszystkie koła. Wszystko zależy od warunków atmosferycznych oraz wymagań kierowcy.

Osiągi SUV-a

Silniki wytwarzają łącznie 536 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Przekłada się to na deklarowany czas 0-100 km/h wynoszący zaledwie 3 sekundy. Kiedy przychodzi czas na doładowanie baterii, system pobiera do 150 kW z szybkich stacji ładowania. Przy pełnej baterii koncepcja tego SUV-a obiecuje zasięg do 600 km (WLTP).

SUV

fot. materiały prasowe

Już choćby te dane sprawiają, że ten samochód koncepcyjny daje sporą nadzieję. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że ma on inspirować samochody, które wkrótce zobaczymy w salonie. Firma Lexus nazywa to „modelem badawczym”, który „sugeruje ewolucyjny kierunek” stylizacji marki.

Wnętrze przyszłości

Wewnątrz duża część deski rozdzielczej składa się z cyfrowych ekranów skierowanych w stronę kierowcy. Dodatkowo konsola środkowa jest całkowicie czysta i pozbawiona jakichkolwiek elementów sterujących, z wyjątkiem pokrętła zmiany biegów. Co więcej, unosi się jakby w powietrzu, a architektura przypomina mostek. Wygląda na to, że Lexus również wykorzystuje nową koncepcję kierownicy, jak z bolidu Formuły 1 oraz choćby nadchodzącej Tesli Model S.

SUV

fot. materiały prasowe

Jego całkowita długości to 4880 mm, wysokość 1600 mm, szerokość 1960 mm oraz rozstaw osi 2950 mm. Dane te pokazują, że ta koncepcja jest o 10 mm krótsza, 85 mm niższa i 65 mm szersza niż obecny Lexus RX. Podejrzewamy, że model produkcyjny, oparty na tej koncepcji, mógłby zostać ustawiony w segmencie średnich i dużych SUV-ów, jako rywal takich modeli jak choćby BMW iX oraz Jaguar F-Pace.

SUV

fot. materiały prasowe

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej