Mercedes
Główna E-Mobilni Mercedes-AMG dokonuje zmian — czy wyjdą na dobre?

Mercedes-AMG dokonuje zmian — czy wyjdą na dobre?

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Mercedes-AMG jest światełkiem w tunelu dla fanów V8 i V12. Niestety, ale modele, takie jak C63 i wkrótce GT73, będą wyposażone w nowe technologie. Czy to zabije ich ducha?

Globalne przepisy dotyczące zmniejszenia produkcji CO2 do atmosfery dotykają każdego producenta. Nawet-Mercedes-AMG musi zastosować technologię hybrydową w swoich samochodach. Choć może to na początku rozczarować pasjonatów AMG, nie powinni się obawiać. Mercedes-AMG ma w zanadrzu szereg sztuczek, które zadowolą nawet najbardziej zagorzałych fanów motoryzacji.

Mercedes-AMG w nowym wydaniu

Na przykład hybrydowe i elektryczne układy napędowe okazały się równie mocne (jeśli nie mocniejsze) niż standardowe silniki spalinowe. Mając to na uwadze, plotkuje się, że modele takie jak GT73 wyposażą w czterolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Będzie on oczywiście połączony z napędem elektrycznym. Ogólnie mówi się, że moc wynosi około 804 KM i moment obrotowy na poziomie 1000 Nm, co z całą pewnością zadowoli każdego. Czy tak faktycznie będzie, przyjdzie nam jeszcze zobaczyć.

Mercedes

fot. Mercedes-AMG C63

Fakt, który może naprawdę szokować, to jest to, że model C63 nowej generacji wyposażono w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z hybrydą typu plug-in. Wytwarzać ma prawie 650 KM dzięki silnikowi spalinowemu o mocy 442 KM oraz 201-konnemu silnikowi elektrycznemu. A fanom turbosprężarek Mercedes-AMG powiedział również, że ten silnik wyposażono w elektryczną wersję. Jest ona po raz pierwszy wprowadzona w pojeździe produkcyjnym, ponieważ wywodzi się bezpośrednio z Formuły 1.

Napęd 4MATIC+

Moc elektryczna ma być przesyłana na tylne koła wraz z w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła 4MATIC+. Dodatkowo sterowana elektronicznie skrzynia biegów i elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi zapewnią emocjonujące wrażenia z jazdy. Kto wie, być może nawet bardziej ekscytujące wrażenia niż standardowa gama modeli AMG. Pojawią się również tryby Electric, Comfort, Sport, Sport +, Race i Individual.

Mercedes

AMG fot. Mercedes-AMG

Wielu może martwić się brakiem dźwięku wytwarzanego przez silniki hybrydowe w porównaniu z popularnymi silnikami V8 Mercedes-AMG. Aby rozwiązać ten problem, twórcy marki stworzyli to, co nazywają „autentycznym doświadczeniem dźwiękowym AMG”. Dostarczane jest ono za pośrednictwem dodatkowego sprzętu, takiego jak głośniki i generatory dźwięku.

Na razie to wszystko, co ujawnił Mercedes-AMG, więc z czasem wszystko stanie się jasne, jak będzie to wyglądało w praktyce.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej