Główna E-Mobilni Mercedes-Benz EQS — światowy rekordzista!

Mercedes-Benz EQS — światowy rekordzista!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Czy podoba Ci się pomysł jazdy po drodze w niemal całkowitej ciszy, otoczony szczytem motoryzacyjnego luksusu i technologii? Nadchodzący Mercedes-Benz EQS ma właśnie to zaoferować.

Niedawno nasza koleżanka z redakcji opisując elektryczny model EQS, skupiła się na jego luksusowym wnętrzu. Trzeba przyznać, że jest naprawdę wyjątkowe. Jak sugeruje nazwa, EQS jest modelem flagowym, należącym do rodziny Klasy S. Będzie prezentować szereg przełomowych w branży innowacji i funkcji, w tym niesamowity interfejs użytkownika Hyperscreen. Pomimo swojego luksusowego wnętrza, EQS będzie również reprezentować jedne z najnowszych i największych osiągnięć w świecie pojazdów elektrycznych.

Mercedes odkrywa karty

Mercedes-Benz będzie początkowo oferować dwie wersje układu napędowego o mocy od 245 do 385 kW (330 – 520 KM). Będą nosić odpowiednio nazwy, EQS 450+ oraz EQS 580. Firma potwierdziła również, że w późniejszym czasie wydadzą wariant o „jeszcze lepszej wydajności”. Prawdopodobnie będzie częścią zapowiedzianego niedawno przejścia AMG na elektryfikację. Prędkość maksymalna standardowych wariantów jest ograniczona do 210 km/h.

Mercedes-Benz

fot. Mercedes-Benz

EQS będzie oferowany w dwóch pojemnościach baterii, w tym 90 kWh i imponującym 107,8 kWh. Mercedes oferuje również „obietnicę wydajności” dla swojego systemu akumulatorów, z gwarancją do 10 lat lub 250 000 km. To bardzo wyjątkowa propozycja, której zwykle nie oferują inni producenci samochodów elektrycznych.

Mercedes-Benz

fot. Mercedes-Benz

EQS 450+ wytwarza maksymalny moment obrotowy do 568 Nm, podczas gdy EQS 580 wyzwala aż 855 Nm. W ramach oficjalnego cyklu WLTP, model EQS będzie oferować zasięg do 770 km. To jeden z najwyższych zasięgów dla seryjnego sedana z napędem elektrycznym, przy dzisiejszych standardach.

Odzyskiwanie energii

Również inne sprytne technologie zostaną włączone do EQS, w tym zaawansowany system odzyskiwania energii. Kierowcy będą mogli włączyć tryb jazdy DAuto, który zapewnia hamowanie do całkowitego zatrzymania. Dzięki zastosowanym technologią samochód jest również w stanie wykryć spowolnienie pojazdów jadących z przodu. Wśród nich takich na przykład, co zbliżają się do sygnalizacji świetlnej i może płynnie odzyskiwać energię dzięki wcześniejszemu określeniu natężenia ruchu.

Mercedes-Benz

fot. Mercedes-Benz

Inżynierowie skoncentrowali się również na optymalizacji poziomu hałasu i wibracji. Zastosowano specjalne systemy, takie jak separatory akustyczne w tylnej klapie, specjalna pianka, a nawet rozmieszczone magnesy wewnątrz wirników. Wszystko po to, aby zminimalizować wibracje.

Niezwykle opływowy

EQS może pochwalić się również światowym rekordem w zakresie aerodynamiki samochodów seryjnych, ze współczynnikiem oporu powietrza Cd wynoszącym zaledwie 0,20. To dzięki różnym rozwiązaniom, w tym odpowiedniemu profilowi ​​nadwozia przypominającemu coupe. Dodatkowo pomaga również płaska szyba przednia, całkowicie gładkie podwozie oraz zmniejszone wymagania chłodzenia w porównaniu z pojazdem z silnikiem spalinowym.

Mercedes-Benz wprowadzi EQS na rynki europejskie od sierpnia, natomiast sedan EQE i wersje SUV-ów EQE i EQS zostaną wprowadzone nieco później.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej