SUV
Główna Motonowości SUV od Hyundaia Kona N — dla rodziny i na tor!

SUV od Hyundaia Kona N — dla rodziny i na tor!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Hyundai oficjalnie zaprezentował pierwszy w historii SUV o wysokich osiągach w segmencie, który nie jest premium. Co więcej, jest to pierwszy SUV z dywizji N. Co powinniśmy o nim wiedzieć?

Biorąc pod uwagę, że jest to samochód typu N, wskoczmy prosto do jego silnika.  Tak jak już pisaliśmy wcześniej, Hyundai Kona N, jest napędzany 2,0-litrowym czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem GDI. Współpracuje on z nową ośmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią typu mokrego. Produkuje 276 KM mocy i 392 Nm momentu obrotowego. Rezultatem jest maksymalna prędkość 240 km/h i sprint 0-100 km/h w 5,5 sekundy. Te osiągi są wtedy, gdy system Launch Control jest aktywny — tak, Kona N ma również kontrolę startu.

SUV

fot. Hyundai

Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu pomaga SUV-owi pokonywać zakręty i zapewnić, że każdy członek rodziny naprawdę będzie chciał nim jeździć. Hyundai twierdzi, że zmniejszono przechył nadwozia w porównaniu ze zwykłym modelem Kona, podczas gdy wysokość za kierownicą jest większa niż w i30 N.

Przekładnia oferuje coś, co nazywa się N Grin Shift lub w skrócie NGS, zapewniając dodatkowe 10 KM mocy. Dostępne są również tryby N Power Shift (NPS) i N Track Sense Shift (NTS). Opisywaliśmy je w artykule, który pomaga zrozumieć te pojęcia.

SUV

fot. Hyundai

Jeśli chodzi o stylistykę to ten SUV ma 19-calowe lekkie, kute felgi, a także wysokowydajne hamulce oraz aktywny układ wydechowy. Dodatkowo posiada również specjalne akcenty, takie jak przedni spojler, boczne progi, dwuskrzydłowy spojler dachowy oraz poszerzone wloty powietrza. Oddział Hyundaia N stworzył również specjalną opcję lakieru o nazwie Sonic Blue.

Wnętrze rajdowego SUV-a

Nowy 10-calowy system informacyjno-rozrywkowy i 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników — czy to wszystko? Nic podobnego, mamy również inspirowany wyścigami wyświetlacz head-up. Tryby jazdy są włączone do systemu infotainment, który może rejestrować na przykład czasy okrążeń. To dla tych, którzy chcą zabrać SUV-a na tor wyścigowy. We wnętrzu znajduje się również szereg cech charakterystycznych dla modelu N. Zastosowano je na siedzeniach, kierownicy, dźwigni zmiany biegów i metalowych pedałach.

SUV

fot. Hyundai

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Hyundai twierdzi, że Kona N otrzyma pełen zestaw technologii. Wśród nich mamy inteligentny tempomat, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, unikanie kolizji w martwym polu. Dodatkowo jest również asystent świateł drogowych oraz ostrzeżenie dla kierowcy o zmianie pasa ruchu.

Kończąc opis tego SUV-a zamieszczamy wypowiedź Alberta Biermanna, który tak opisał nowy model Kona N:

„Kona N to prawdziwy gorący SUV z osiągami hot-hatcha. To łamie zasadę, że SUV-y są mniej przyjemne w prowadzeniu. Jako model N wykracza poza granice zwykłego SUV-a. Kona N potrafi wyrzeźbić zakręty na torze wyścigowym oraz wnieść emocje do codziennej jazdy”.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej