BMW i4
Główna E-Mobilni BMW i4 w niesamowitej sportowej wersji M50!

BMW i4 w niesamowitej sportowej wersji M50!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

W marcu przyjrzeliśmy się bliżej całkowicie elektrycznym modelowi BMW i4 oraz iX. Teraz bawarska firma motoryzacyjna zaprezentowała pierwsze w historii seryjne BMW i4 zarówno w specyfikacji eDrive40, jak i M50.

Prawdopodobnie model eDrive40 jest tym, na który zdecyduje się większość klientów. Nie ma się co dziwić, ponieważ wyposażono go w łagodniejszy napęd na tylne koła i jedynie 340 KM. Jednak to BMW i4 M50 naprawdę jest tutaj gwiazdą programu. Prawdopodobnie jest to pierwszy w historii samochód elektryczny ze znaczkiem M.

BMW i4

fot. BMW

Prawdą jest, że nie można zaprzeczyć jego liczbą. Posiada 544 KM oraz 586 Nm momentu obrotowego, które są przesyłane na wszystkie cztery koła. Za właściwą proporcję rozdziału mocy na poszczególne koła zarządzają odpowiednie technologie. Dodatkowo wersja M jest wyposażona w adaptacyjne zawieszenie M, zmienny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M. Co więcej, opcjonalnie dostaniesz felgi M ze stopów lekkich, które dodają jeszcze bardziej sportowego wyglądu.

Wyjątkowy model BMW i4 M50

Jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy pokazuje, że jest to odpowiedni zawodnik do sprintu. Kiedy dodatkowo porównamy go pod względem cenowym z innymi, to również wszystko jest na plus. Na przykład BMW i4 w wersji M50 będzie kosztować mniej niż BMW M3. Mamy również strasznie drogi model Porsche Taycan, który osiąga ten sam sprint w 3,8 sekundy w podstawowej specyfikacji. Krótko mówiąc, stosunek ceny do mocy sugeruje, że BMW i4 mógłby konkurować z topowymi modelem Taycan Turbo S oraz Teslami. Są to na razie jednak tylko spekulacje.

BMW i4

fot. BMW

Jak już wiemy, BMW i4 to w zasadzie BMW serii 3 umieszczone pod znakiem EV. Wszystko więc w nim ma wyglądać na czyste, futurystyczne oraz ekologiczne. W projekcie tym jest również zaangażowanych wiele zaawansowanych technologii. Na przykład z przodu znajduje się zintegrowana kamera, czujniki ultradźwiękowe i radarowe, a także opcjonalne reflektory laserowe BMW. Można również dodać pakiet karoserii BMW M z włókna węglowego, aby nadać BMW i4 M50 bardziej sportowy wygląd.

BMW i4

fot. BMW

Z drugiej strony ciekawy jest fakt, że według specyfikacji model eDrive40 osiągnie prędkość maksymalną 190 km/h. Jego mocniejsza wersja M50 osiąga maksymalną prędkość 225 km/h. Czy to wystarczy? Na polskich drogach jak najbardziej, ale u naszych niemieckich sąsiadów można by jeszcze więcej pojechać. Spójrz na ten model BMW w wersji M50 i napisz w komentarzu czy jest to nudny samochód elektryczny.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej