Rimac Nevera
Główna E-Mobilni Rimac Nevera debiutuje — czy zagrozi Tesli?

Rimac Nevera debiutuje — czy zagrozi Tesli?

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Producent ekskluzywnych i niesamowicie szybkich elektrycznych supersamochodów pokazał swoje najnowsze dzieło o nazwie Rimac Nevera. Czym nas zaskoczyć ten niezbyt znany producent?

O tym modelu w wersji prototypowej, pisaliśmy już wcześniej. Było to podczas testowania tego samochodu w ekstremalnych temperaturach — zarówno dodatnich, jak i ujemnych. Sama jego nazwa pochodzi od silnych, nieoczekiwanych sztormów na Morzu Śródziemnym, które uderzają w ojczyznę Rimaca — Chorwację. Według firmy jego nazwa jest jak najbardziej odpowiednia. Poznajmy go bliżej.

Innowacyjny Rimac Nevera

Opiera się na koncepcji Rimac C-Two, która została po raz pierwszy zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2018 roku. Wyprodukowano go na platformie z włókna węglowego, która waży zaledwie 200 kg. Rimac twierdzi, że jest to największy pojedynczy element z włókna węglowego w całym przemyśle motoryzacyjnym. Wykorzystuje on 2200 warstw włókna węglowego i 222 wkładek aluminiowych. Przyznajcie, że brzmi to bardzo ciekawie.

Rimac Nevera

fot. Rimac

Posiada ogromny pakiet baterii o pojemności 120 kWh, który wytwarza 1,4 MW mocy. Zgadza się, Rimac zajmuje się teraz pomiarami mocy wyjściowej w megawatach, a nie nędznych kilowatach.

Pakiet akumulatorów zasila zestaw czterech silników elektrycznych zamontowanych w pobliżu każdego koła. Wszystkie razem produkują oszałamiające 1914 KM i szalone 2360 Nm momentu obrotowego. Producent twierdzi, że końcowy rezultat modelu Rimac Nevera to sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,97 sekundy. Co więcej, osiągnięcie prędkości od 0 do 300 km/h zajmuje mu jedyne 9,3 sekundy. Według chorwackiego producenta, Rimac Nevera jest w stanie osiągnąć maksymalnie 412 km/h.

Niesamowita aerodynamika

Aby umożliwić te szalone osiągi, Rimac twierdzi, że jego zespół poprawił wydajność aktywnego pakietu aerodynamicznego Nevera o ponad 34 procent. Skutkuje to 30-procentową redukcją oporu przy niskich prędkościach i 7-procentową przy wyższych prędkościach. Dodatkowo Jego współczynnik oporu powietrza również jest bardzo niski.

Rimac Nevera

fot. Rimac

Wszystkie elementy aerodynamiczne zwiększają siłę docisku o ponad 326 procent. Rimac Nevera jest wyposażony w aktywny system wektorowania momentu obrotowego na wszystkie koła. Wykonuje on 100 obliczeń na sekundę. Te wszystkie dane naprawdę robią wrażenie.

Nevera będzie w stanie przejechać do 550 km na jednym ładowaniu zgodnie z cyklem WLTP. Oferuje również szybkie ładowanie do absurdalnych 500 kW. Oznacza to, że bateria może naładować się do 80 procent w ciągu zaledwie 19 minut.

Rimac Nevera

fot. Rimac

Jeśli jesteś zainteresowany, to przygotuj za model Rimac Nevera jedyne 2 miliony euro. Jego produkcję ograniczono do 150 sztuk. Dodatkowo każdy przyszły właściciel otrzymuje podpis od założyciela i dyrektora generalnego firmy Rimac, Mate Rimaca. Czy Waszym zdaniem Rimac Nevera może namieszać na rynku samochodów elektrycznych? Napiszcie nam o tym w komentarzu.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej