Toyota Land Cruiser
Główna Motonowości Toyota Land Cruiser pokazuje, na co ją stać [WIDEO]

Toyota Land Cruiser pokazuje, na co ją stać [WIDEO]

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Debiutuje Toyota Land Cruiser serii 300. Zbudowano ją na platformie TNGA. Dostała całkowicie nowe zawieszenie, jak również nowe silniki wysokoprężne i benzynowe. Co pokazuje teraz ta ikona off-roadu?

Oczywiście Toyota Land Cruiser prezentuje również zupełnie nowy wygląd zarówno na zewnętrz, jak i wewnętrz. Posiada przód z cieńszymi reflektorami oraz bardziej masywny grill. Z tyłu znajduje się kilka nowych tylnych świateł, jak również inaczej wyprofilowana listwa zderzaka. Być może najbardziej interesujące jest wprowadzenie na rynek nowego wariantu GR Sport. Wprowadza on czarne akcenty wokół grilla, lusterek bocznych i stopni oraz sportowe czarne felgi aluminiowe.

Toyota Land Cruiser

fot. Toyota

A co z resztą? Cóż, Toyota wdrożyła swoją najnowszą platformę TNGA-F, która jest przeznaczona dla potężnych SUV-ów. Obsługuje nowe zawieszenie z ulepszonym przegubem kół dla lepszych osiągów w terenie. Mamy też debiut technologii Toyoty Electronic Kinetic Dynamic Suspension (E-KDSS).

Dzięki nowemu podwoziu środek ciężkości jest niższy, a silnik zamontowany nieco w stronę tyłu. Ciekawe jest to, że ten ogromnych rozmiarów SUV, przeszedł kurację odchudzającą. Masę pojazdu zmniejszono nawet o 200 kg, co daje dodatkowe możliwości. Można na przykład poprawić osiągi, prowadzenie, jak i zużycie paliwa. Innymi słowy, wszystko jest po prostu lepsze niż wcześniej.

Toyota Land Cruiser

fot. Toyota

Kierowcy mają możliwość pobawić się teraz Multi-Terrain Select z różnymi trybami jazdy w terenie. Dodatkowo Toyota Land Cruiser ma także nowy system Multi-Terrain Monitor. Obejmuje on cyfrowe wyświetlanie terenu z przodu za pomocą zewnętrznej kamery 360 stopni. Kąt natarcia wynosi 32 stopnie, kąt zejścia 24 stopnie, a prześwit 230 mm, co było również we wcześniejszej serii 200.

Co kryje pod maską Toyota Land Cruiser

Po pierwsze, jak podejrzewano, otrzymał zupełnie nowy 3,3-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Wytwarza 305 KM i 700 Nm momentu i skutecznie zastępując dotychczasowy 4,5-litrowy silnik wysokoprężny V8. Współpracuje on z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Toyota nie wspomniała o zużyciu paliwa ani osiągach od 0 do 100 km/h, ale patrząc na zmniejszenie masy, jak i zwiększenie mocy powinno być tylko lepiej.

Toyota Land Cruiser

fot. Toyota

Miłośnikom benzyny, zgodnie z podejrzeniami, Toyota wprowadza 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Rozwija imponujące 409 KM i 650 Nm momentu, ponownie skutecznie zastępując starą 4,6-litrową benzynę V8 (jak również 5,7-litra na niektórych rynkach). Również współpracuje on z 10-biegowym automatem.

Nowe wnętrze w starym stylu

Dochodzimy wreszcie do wnętrza. Łączy on nowoczesną technologię i wyposażenie z tradycyjnymi elementami, takimi jak wiele fizycznych przycisków. Na desce rozdzielczej znajduje się 12,3-calowy interfejs multimedialny oraz odnowiony panel sterowania klimatyzacją pośrodku. Mamy również pionowy panel sterowania trybami jazdy. W zestawie wskaźników znajduje się duży cyfrowy wyświetlacz, ale Toyota zachowała normalne tarcze prędkościomierza i obrotomierza.

Toyota Land Cruiser

fot. Toyota

Trzy rzędy siedzeń są wyposażeniem większości wariantów. Niestety, szczegóły dotyczące pojemności bagażnika i jakichkolwiek zmian w ilości miejsca na nogi i nad głową nie zostały wspomniane. Jednak biorąc pod uwagę, że rozstaw osi 2850 mm jest zasadniczo niezmieniony, nie spodziewalibyśmy się dużej różnicy w stosunku do obecnej serii 200.

Aby naprawdę zanurzyć się we wszystkim z serii 300, obejrzyj poniższe krótkie wideo z prezentacją SUV-a Toyota Land Cruiser.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej