Lexus NX
Główna E-Mobilni Lexus NX – znajomo na zewnątrz, nowości wewnątrz!

Lexus NX – znajomo na zewnątrz, nowości wewnątrz!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Lexus był jedną z pierwszych marek premium, która zastosowała zelektryfikowane układy napędowe w 2005 roku. Firma jednak nie zbudowała pełnej hybrydy typu plug-in. To się teraz zmienia, wraz z zupełnie nowym modelem Lexus NX, który stanie się pierwszym PHEV japońskiej marki.

Lexus NX był niezwykle ważnym modelem dla producenta od czasu jego wprowadzenia na rynek w 2014 roku. Do tej pory w Europie sprzedano ponad 170 000 egzemplarzy. Co ciekawe, większość z nich trafiła do klientów, którzy nie znają marki Lexus.

Lexus NX

fot. Lexus

Stylistyka całkowicie nowego modelu jest raczej ewolucją niż rewolucją tego, co było wcześniej. Lexus NX drugiej generacji opiera się na TNGA-K, wersji modułowej platformy Toyoty przeznaczonej dla większych pojazdów, takich jak RAV4. Nowy Lexus jest większy niż samochód, który zastępuje i powinien poprawić przestrzeń w środku. Całkowita długość wynosi teraz 4660 mm, dzięki czemu samochód ten jest o około dwa centymetry krótszy niż Audi Q5, ale o sześć centymetrów dłuższy niż RAV4.

Lexus NX z hybrydą plug-in

Hybryda typu plug-in czerpie mnóstwo technologii z jej siostrzanej Toyoty. Dlatego też 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy, połączono z silnikiem elektrycznym, co daje identyczną całkowitą moc 306 KM. W efekcie jest to ten sam typ konfiguracji, który był wcześniej oferowany w starym modelu Lexus NX. Jednak teraz na pokładzie jest też bateria o pojemności 18,1 kWh. Po pełnym naładowaniu przejedziesz tym samochodem do 60 km na samej energii elektrycznej, z prędkością do 135 km/h.

Lexus NX

fot. Lexus

System hybrydowy czwartej generacji również bazuje na czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 2,5 litra i wytwarza 239 KM. Sprint do 100 km/h osiąga w czasie 7,7 sekundy. Wersja 350h będzie nadal oferowana z napędem na przednie lub na wszystkie koła.

W momencie premiery nie ma czysto elektrycznej wersji samochodu, ale to może się zmianić. Szef zarządzania marką firmy Hiroo Togashi zasugerował, że to może się zdarzyć mówiąc:„Nowy NX nie będzie miał BEV [wersja czysto elektryczna] na początku sprzedaży”. Główny inżynier NX, Takeato Kato, potwierdził, że nie ma technicznych powodów, dla których NX nie mógłby być oferowany w formie czysto elektrycznej.

Zmiany we wnętrzu

Co słychać w środku? Standardowa konfiguracja, nazwana Lexus Link Connect, obejmuje 9,8-calowy ekran dotykowy z powłoką antyodblaskową o zwiększonej mocy przetwarzania danych. Zapewnia on ponad trzykrotnie szybszą reakcję na dotyk niż wcześniej.

Lexus NX

fot. Lexus

Flagowym systemem będzie Lexus Link Pro, który oferuje ogromny 14-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości. Jest on jednym z największych oferowanych w klasie NX. Obsługiwane są bezprzewodowe Apple CarPlay i przewodowy Android Auto. Niezależnie od tego, który system wybierzesz, zrezygnowano z kontrowersyjnego dotykowego kontrolera multimedialnego. Przynajmniej na razie wszystkie przyszłe modele Lexusa mają być wyposażone tylko w ekran dotykowy i polecenia głosowe.

Nie ma jeszcze żadnych informacji na temat konkretnych poziomów wyposażenia oraz cen, ale dostawy zaplanowano już pod koniec roku.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej