Maserati GranTurismo
Główna E-Mobilni Maserati GranTurismo — szpiegowskie zdjęcia elektryka!

Maserati GranTurismo — szpiegowskie zdjęcia elektryka!

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Oficjalnie zaprezentowano już Maserati GranTurismo nowej generacji. Dodatkowo włoska marka potwierdziła, że ​​trafi do sprzedaży z całkowicie elektrycznym układem napędowym. A teraz możemy podziwiać szpiegowskie zdjęcia prototypu podczas testów.

Elektryczne Maserati GranTurismo ma pojawić się w 2022 roku i będzie konkurować z takimi modelami jak Tesla Model S Plaid czy chociażby Porsche Taycan. Jednak w przeciwieństwie do swoich głównych rywali, będzie miał tradycyjny układ dwudrzwiowego samochodu GT z długą maską, krótkim tyłem i dwumiejscowym wnętrzem.

Obrazy celowo ukrywają niektóre z drobniejszych szczegółów projektu nowego samochodu. Mimo to wyraźnie widać, że samochód czerpie inspirację z koncepcji Alfieri z 2014 roku, dzieląc te same nadkola, pofałdowaną maskę i szeroką osłonę chłodnicy.

Maserati GranTurismo

fot. Maserati GranTurismo / prototyp

Wąskie reflektory wyglądają podobnie do tych, które można znaleźć w supersamochodzie MC20. Spodziewamy się również najnowszej wersji „bumerangowych” świateł tylnych Maserati, które powinny pojawić się w nadchodzącym SUV-ie Grecale.

Jaki silnik w Maserati GranTurismo?

Maserati nie opublikowało żadnych specyfikacji dotyczących elektrycznego układu napędowego nowego GranTurismo. Jednak w 2019 r., podczas prezentacji dla inwestorów swoich przyszłych zelektryfikowanych modeli, Maserati trochę się zdradziło. Powiedziało, że planuje trzysilnikowy układ z napędem na wszystkie koła do swojego nadchodzącego elektrycznego sportowego coupe.

Maserati GranTurismo

System był reklamowany jako wyposażony w najnowszą technologię ładowania 800 V i „ponad 50 procent więcej mocy” niż stary benzynowy silnik V8. Dałoby to temu elektrycznemu samochodowi moc około 680 KM. Maserati powiedział również, że będzie on lekki, a układ elektryczny będzie miał minimalny wpływ na przestrzeń wewnętrzną i pojemność bagażnika.

Co więcej, obiecano również duży zasięg i szybkie ładowanie, ale nie otrzymaliśmy jeszcze danych potwierdzających te twierdzenia. Aby jednak być konkurencyjnym w swojej klasie, nowe Maserati GranTurismo będzie musiał pokonać około 480 kilometrów między ładowaniami. Dodatkowo powinno być w stanie naładować się do 80 procent w około 20 minut po podłączeniu do szybkiej ładowarki DC.

Maserati GranTurismo

fot. Maserati GranTurismo / prototyp

Maserati zamierza również wprowadzić więcej urządzeń wspomagających kierowcę w swoich modelach nowej generacji. Potencjalnie zwiększą również technologię autonomicznej jazdy do poziomu 3. Pozwoliłoby to kierowcom zdjąć ręce z kierownicy i skierować swoją uwagę gdzie indziej w pewnych okolicznościach, takich jak jazda autostradą. Jest jeszcze sporo spekulacji na temat tego samochodu, także poczekamy na oficjalne wiadomości od producenta.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej