Porsche Cayenne
Główna Motonowości Porsche Cayenne Coupe bije rekord Nurburgringu [WIDEO]

Porsche Cayenne Coupe bije rekord Nurburgringu [WIDEO]

przez Krystian Paduch
0 komentarz

Porsche świętuje ważny moment po ustanowieniu nowego rekordu okrążenia na torze Nürburgring. Tym razem rekordzistą jest ich wyczynowa wersja SUV-a – Porsche Cayenne Coupe.

Lekko zakamuflowana wersja seryjnego Cayenne Coupe zdołało okrążyć 20,8-kilometrowy Nordschleife Nurburgring z czasem 7:38,925. Za kierowcą siedział testowy kierowca Lars Kern. Według Porsche czas okrążenia został zweryfikowany przez oficjalne firmy i jest rekordzistą w kategorii produkcyjnej „SUV, samochód terenowy, van, pick-up”.

Porsche Cayenne bije konkurencje

Czas Porsche oznacza, że ​​udało mu zabrać tron ​​od Audi RS Q8, które ustanowiło czas 7:42. Co więcej, zrobił to szybciej nawet od Lamborghini Urusa, który objechał tor w 7:47 oraz Mercedesa-AMG GLC 63 S, który ustawił czas 7: 49!

Porsche Cayenne

fot. Porsche

Samochód, o którym mowa, bazuje na Porsche Cayenne Turbo Coupe. Jeździł on podczas tego przejazdu, na dostosowanych do potrzeb 22-calowych oponach Pirelli P Zero Corsa. Kabinę wyposażono w fotel wyścigowy i klatkę bezpieczeństwa wyłącznie ze względów bezpieczeństwa samego kierowcy. Lars Kern tak mówił o biciu tego rekordu w tym niestandardowym SUV-ie:

„Zmieniał kierunek z prędkością błyskawicy na szybkich zakrętach, takich jak Hohe Acht i Eiskurve, bez chybotania i bez tendencji do podsterowności. Nawet na tym technicznym odcinku Cayenne jest prawdziwym samochodem kierowcy, którym łatwo się steruje. Koła zwykle odrywają się od ziemi na obu szczytach Pflanzgarten I i II, ale te sekcje wydawały się gładkie i ciche w tym Cayenne. Ruch kół jest duży, a nadwozie pozostaje solidne i kontrolowane”.

Porsche Cayenne

fot. Porsche

Jeśli chodzi o ten nowy wariant, Porsche nie potwierdziło, czym dokładnie jest. Nabywcom oferuje się już Cayenne Turbo z prawie 550 KM oraz 770 Nm momentu. Mamy również wersję Turbo S E-Hybrid z 670 KM. Jest nawet sportowy wariant GTS o mocy prawie 460 KM. Jedyną nieoferowaną wersją jest „Turbo S”.

Spekulacje sugerują, że „S” otrzyma wersję z prawie 630-konnym 4,0-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Widać to chociażby w nowej Panamerze Turbo S. Producent potwierdził, że „wkrótce” zaprezentuje opisywany model. Obejrzyj pełny film okrążenia na wideo poniżej. Zwróć uwagę na wykres wskaźnika mocy w czasie rzeczywistym przy około 630 KM. Wygląda naprawdę ciekawie!

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej