Volkswagen Polo GTI
Główna Motonowości Nowy Volkswagen Polo GTI

Nowy Volkswagen Polo GTI

przez Izaak Chwist
0 komentarz

Volkswagen Polo GTI doczekał się swojej kolejnej odsłony. Czym nas zaskoczy to pięcioodrzwiowe sportowe auto?

Skrót GTI od prawie pięciu dekad oznacza w świecie motoryzacji świetne osiągi. Za sprawą Volkswagena – już od czasów pierwszego GTI z 1976 roku – są one dostępne również w segmencie miejskich samochodów. Polo GTI, jako trzeci model po Golfie i Scirocco, jest oferowane od 1998 roku.

Najnowsza generacja kontynuuje tradycję GTI. Podstawę techniczną samochodu stanowi modułowa platforma podwoziowa MQB. Stoi ona za sukcesem wszystkich tych modeli. Ponadto odpowiada za wysoką wytrzymałość nadwozia, wzorowo niską masę własną auta oraz za bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych.

Polo GTI z półautomatyczną jazdą

IQ.Drive Travel Assist, zastosowany po raz pierwszy w Polo GTI, umożliwia półautomatyczną jazdę. System może przejąć kierowanie, hamowanie i przyspieszanie nowego Polo GTI od 0 km/h aż do granicy kontroli systemu Travel Assist przy 210 km/h. Do działania IQ.Drive Travel Assist wykorzystuje znane systemy, takie jak aktywny tempomat (ACC) oraz Lane Assist. Kierowca może aktywować system za pomocą przycisku Travel Assist umieszczonego na wielofunkcyjnej, sportowej i obszytej skórą kierownicy. Podczas korzystania z systemu kierowca musi trzymać ręce na kierownicy, co oznacza, że kierowca jest zawsze odpowiedzialny za samochód.

Volkswagen Polo GTI

Wiele nowych systemów multimedialnych najnowszej generacji (MIB3.1) zapewnia nowemu GTI łączność ze światem zewnętrznym. Łączność tę zapewnia jednostka sterujące ze zintegrowaną kartą eSIM. Umożliwia ona korzystanie z usług internetowych We Connect i We Connect Plus. Funkcje takie jak sterowanie przy pomocy naturalnych komend głosowych, dostęp do usług streamingowych i konfiguracja ustawień auta oparte na chmurze za pomocą „Volkswagen ID” rozszerzają możliwości najnowszych systemów multimedialnych MIB3.1. Korzystanie z aplikacji oferowanych w ramach App-Connect Wireless, jak Apple CarPlay i Android Auto, odbywa się teraz bezprzewodowo.

Silnik

Podobnie jak wszyscy poprzednicy, także nowy sportowy Volkswagen ma napęd na przednie koła. Turbodoładowana jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach (DSG). Do najważniejszych cech turbodoładowanego silnika samochodu, który jest zamontowany poprzecznie z przodu, należą m.in. podwójny wtrysk (połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i wtrysku do kolektora dolotowego), komputer sterujący pracą silnika z czterordzeniowym procesorem oraz elektroniczny system sterowania zaworami dolotowymi.

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej