Wielkanoc
Główna Różności Wielkanoc. Co jeść, żeby nie przybrać na wadze?

Wielkanoc. Co jeść, żeby nie przybrać na wadze?

przez Karolina Lipińska
0 komentarz

Wielkanoc za pasem, a wraz z nią pełno pyszności na stole, których trudno sobie odmówić. Co i przede wszystkim jak jeść, żeby waga nie skoczyła do góry?

Dla jednych to czas odpoczynku, rodzinnych chwil w towarzystwie pysznego jedzenia. Dla drugich natomiast temat, który spędza im sen z powiek. Ponieważ święta rządzą się swoimi prawami, na stole nie brakuje jajek, dużej ilości majonezu, kiełbasy i oczywiście słodkości. Co robić, żeby niczego sobie nie odmawiać, ale żeby nie przybrać na wadze? Czy to w ogóle jest możliwe?

Jak najbardziej! To o czym w szczególności powinniśmy pamiętać, to rozsądne porcje. Wbrew temu, co wszystkim się wydaje, wcale nie musicie sobie odmawiać pyszności. Ważne jest to, aby przy nakładaniu ich na talerz zachować rozsądek i dokładnie przemyśleć decyzję o kolejnej dokładce.

Zachowanie umiaru jest kluczem do osiągnięcia sukcesu, którym w tym przypadku będzie dobre samopoczucie i brak dodatkowych kilogramów. Jednak to, co jest najważniejsze, to odpowiednie podejście do jedzenia. Święta są czasem refleksji, więc nie napędzajmy się myślami związanymi z kaloriami. Prawda jest taka, że niecodziennie jemy tak obfite śniadania, więc jak jednego dnia pozwolimy sobie na odstępstwa, nic się nie stanie.

Wielkanoc

fot. Pixabay

Pamiętajcie również, że święta to czas gorących rodzinnych dyskusji. Jeżeli skupicie się na nich, nawet nie zauważycie, że rzadziej sięgacie po jedzenie. Wpłynie to korzystnie nie tylko na wagę, ale również na relacje rodzinne! 🙂

Jogurt zamiast majonezu

Dobrym rozwiązaniem może być również zamiana kalorycznych produktów na lżejsze. Przykładowo zamiast jajka z majonezem, możecie spróbować z niego zrezygnować. Do sałatek zamiennie można stosować jogurt, który nie dość, że ma mniej kalorii, to dodatkowo dodaje niespotykanego smaku!

śniadanie wielkanocne

fot. Pixabay

Nie zapominajmy też o warzywach, które mogą fajnie się sprawdzić nie tylko jako ozdoba do potraw, ale również dodadzą witamin!

Nie zapominajmy o odpowiednim nawodnieniu

Woda jest niezwykle ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Specjaliści zalecają, aby mężczyźni dziennie wypijali jej około 3 litrów, a kobiety nieco powyżej 2 litry. Nie tylko wpłynie to na lepsze samopoczucie, ale również na trawienie i przemianę materii, które jest tak ważne przy śniadaniu wielkanocnym.

woda

fot. Pixabay

Jeżeli pogoda na to pozwoli, fajnie wybrać się na spacer między posiłkami. Jest to nie tylko super forma aktywności fizycznej, ale również forma spędzenia czasu, która zintegruje członków rodziny. Przyjemne z pożytecznym. Odpoczynek od biesiady ze spalaniem kalorii!

Czytaj dalej:

Na świecie może zabraknąć kawy?! Róbcie zapasy!

Powiązane artykuły

0 0 Głosować
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej