Citroen C5 X — kombi w stylu SUV-a [WIDEO]
Citroen oficjalnie zaprezentował światu C5 X, pokazując typowy francuski wygląd kombi, w pakiecie kompaktowego SUV-a z nowymi technologiami.
Firma twierdzi, że stylizacja C5 X jest oparta na koncepcji CXperience, która została po raz pierwszy zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2016 roku. Ma na celu dalsze zatarcie linii między SUV-em a popularnymi do niedawna modelami kombi. Dzięki odważnej stylistyce i nowym charakterystycznym reflektorom LED w kształcie litery V, model C5 X bez wątpienia pozostawia niezatarte wrażenie.
Dzieli podstawy z Citroenem C5 Aircross i Peugeot 508, zbudowanymi na platformie PSA EMP2. Model C5 X ma całkowitą długość 4805 mm i rozstaw osi 2785 mm, co obiecuje sporo miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu — w końcu ma przypominać SUV-a.
Jeśli chodzi o szczegóły układu napędowego, Citroen jeszcze nie potwierdził szczegółów pełnego asortymentu. Wspomina natomiast o wariancie hybrydowym plug-in. Moc miałaby sięgać 220 KM i możliwość jazdy całkowicie elektrycznej do 50 km. Rozpędzi się również do prędkości 135 km/h w całkowitej elektrycznej ciszy.
Komfort SUV-a?
Firma twierdzi, że zawieszenie Advanced Comfort w C5 X oznacza, że samochód radzi sobie z nierównościami i wybojami podczas jazdy. Dodatkowo hybrydowy wariant plug-in otrzymuje aktywne zawieszenie z hydraulicznymi poduszkami z trzema trybami pracy.
Wewnątrz znajdziemy sporo miejsca, a także 12-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Ma on również funkcję rozpoznawania głosu. Mamy tam wyświetlacz head-up, cztery gniazda USB-C oraz bezprzewodową ładowarkę do telefonu. Ten kombi-SUV wyposażono w elementy bezpieczeństwa, takie jak autonomiczna jazda na poziomie 2, adaptacyjny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu. Co więcej, mamy także zwykły zestaw autonomicznego hamowania, kamery wizyjne 360 stopni, ostrzeżenia o ruchu drogowym i monitorowanie martwego pola.
Producent mówi również, że praktyczność była kluczowym priorytetem podczas projektowania modelu C5 X. Oferuje on 545 litrów miejsca na bagaż i do 1640 litrów ze złożonymi tylnymi siedzeniami. Wiemy, że Citroen wprowadzi benzynową i hybrydową wersję plug-in jeszcze w tym roku na rynek europejski. Zapewne w Polsce zobaczymy go na początku 2022 roku. Zachęcamy do obejrzenia wideo z prezentacją tego kombi-SUV-a poniżej.