Uncategorized

Jaguar Land Rover – jak się sprzedawały ich SUV-y w 2020 r.?

Podobnie jak wielu producentów samochodów, również Jaguar Land Rover ogłosił spadek globalnej sprzedaży w 2020 r. Wszystko w związku z pandemią koronawirusa. Pomimo tego, sądząc po wynikach z ostatniego kwartału, brytyjska firma wykazuje oznaki ożywienia. Czy SUV-y obu marek sprzedawały się dobrze?

https://web.archive.org/web/20210219153116/https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.443.0_en.html#goog_503031106

Jaguar Land Rover sprzedał w sumie 425 974 samochodów w 127 krajach w całym 2020 roku. W tej liczbie uwzględniono też modele Range Rovera. To niepokojący spadek o 23,6 procent w porównaniu z 2019 r. Jednak w pierwszej połowie roku firma musiała zamknąć niektóre zakłady produkcyjne na ponad dwa miesiące z powodu COVID-19. Dodatkowo sprzedaż ich samochodów rozkładała się na następujące rynki:

SUV

fot. Jaguar I-PACE

  • Ameryka Północna: 25%
  • Chiny: 23%
  • Wielka Brytania: 20%
  • Europa: 19%
  • Inne: 13%

SUV

fot. Land Rover Defender

Na znak ożywienia, na przykład w trzecim kwartale sprzedaż wzrosła o 53 procent w porównaniu z drugim kwartałem. W ostatnim kwartale liczby te wzrosły o 13,1 procent w stosunku do trzeciego kwartału. Mimo to 128 469 pojazdów sprzedanych w ostatnim kwartale oznacza spadek o 9,0 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku.

SUV

fot. Land Rover Discovery Sport p300e

SUV-y podniosły notowania

Jaguar I-PACE odnotował 69,3-procentowy wzrost sprzedaży w ostatnim kwartale w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku. Wskazuje to na oznaki zwiększonego popytu na pojazdy elektryczne. W międzyczasie nowy SUV Land Rover Defender odnotował 66-procentowy wzrost sprzedaży między trzecim a czwartym kwartałem. Wszystkie 16 286 sztuk zostało sprzedane w okresie od października do grudnia.

fot. Range Rover Evoque p300e

Równocześnie z popytem na ekologiczne pojazdy, sprzedaż zelektryfikowanych modeli SUV-ów, takich jak Land Rover Discovery Sport oraz Range Rover Evoque PHEV, stanowiła 53% całkowitej sprzedaży firmy w ostatnim kwartale. W rzeczywistości przez cały rok sprzedaż modeli zelektryfikowanych stanowiła 43,3% całkowitej sprzedaży firmy. Oczekuje się, że udział ten wzrośnie w 2021 r. Firma wprowadzi więcej samochodów hybrydowych i miękkiej hybrydy do swojej kolekcji.

fot. Jaguar F-PACE SVR

Jeśli chodzi o poszczególne marki Land Rover, to Range Rover sprzedał 323 480 pojazdów na całym świecie w 2020 r. Jest to o 18,3 procent mniej niż w 2019 r. Jaguar sprzedał 102 494 aut, co daje 36,6 procent mniej niż w 2019 roku. Najpopularniejszymi modelami każdej marki były odpowiednio Range Rover Evoque oraz Jaguar F-PACE. Obaj konkurują w segmencie średnich SUV-ów.

Źródło: Jaguar Land Rover

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *