BMW i Ford wspólna współpraca. Nad czym teraz?
BMW Group i Ford rozszerzyły dotychczasową umowę o wspólnym opracowywaniu technologii baterii półprzewodnikowych. Dają one nadzieję, że samochody elektryczne będą tańsze, miały większą pojemność i będą niezawodne.
Inwestycja w tę technologię prowadzona jest przez BMW i Ford, razem z firmą Volta Energy Technologies. Giganci motoryzacyjni wybrali firmę Solid Power do inwestycji w elektryfikację. Dlaczego właśnie tę firmę? Ze względu na dobrą technologię akumulatorów półprzewodnikowych, jaką posiadają. Ma ona zapewniać większy zasięg, niższe koszty i jest znacznie bezpieczniejsza niż istniejąca technologia akumulatorów litowo-jonowych.
Solid Power twierdzi, że zarówno BMW Group, jak i Ford potwierdziły swój dowód współpracy. Wszystko po tym, jak firma dostarczyła setki produkowanych półprzewodnikowych ogniw akumulatorowych.
Korzyści dla BMW i Forda
Firma obecnie produkuje wielowarstwowe akumulatory o pojemności 20 Ah. Można je instalować przy użyciu istniejących procesów produkcyjnych do baterii litowo-jonowej. Według Solid Power, BMW i Ford otrzymają „pełnowymiarowe ogniwa 100 Ah do samochodowych testów” na wczesnych etapach 2022 roku.
Zalety akumulatorów półprzewodnikowych jest wyższa gęstość energii wewnątrz akumulatora — czyli jeszcze większy zasięg. Mówi się, że mają dłuższą żywotność niż typowe ogniwa litowo-jonowe, no i są od nich mniejsze.
BMW wyraziło zamiar wyprodukowania samochodu pokazowego „na długo przed 2025 r.”. Posiadałby on właśnie baterię półprzewodnikową. Co więcej, producent twierdzi, że do końca dekady firma zwiększy gęstość energii swoich ogniw „co najmniej dwukrotnie”. Przyznacie, ze brzmi obiecująco.
Inwestycja w przyszłość motoryzacji
BMW od wielu lat opracowuje technologię akumulatorów półprzewodnikowych i twierdzi, że ta nowa inwestycja rozszerzy jego własne możliwości produkcyjne. Frank Weber, członek zarządu BMW ds. rozwoju, powiedział:
„Bycie liderem w dziedzinie zaawansowanych technologii akumulatorów ma dla BMW Group ogromne znaczenie. Opracowanie akumulatorów półprzewodnikowych jest jednym z najbardziej obiecujących i ważnych kroków w kierunku bardziej wydajnych, zrównoważonych i bezpieczniejszych samochodów elektrycznych. Teraz zrobiliśmy kolejny krok na tej ścieżce dzięki Solid Power”.
Dodajmy na koniec, że firma Solid Power dostała zastrzyk finansowy od koncernów w wysokości 130 mln USD. Pomorze im to w rozwijaniu swojej technologii dobrych baterii, a koncernom da obiecujący produkt końcowy.