Ferrari 812 Competizione — kierowcy się nie rozczarują!
Ferrari zdjęło zasłony ze swojej nowej specjalnej edycji 812 Superfast, nazwanej 812 Competizione. Producent skorzystał również z okazji, aby pochwalić się wersją Targa o nazwie Competizione A. Obydwie wersje dają kierowcy to, czego oczekuje.
Jak początkowo pisaliśmy, potwierdziły się informacje o specyfikacji modelu Ferrari 812 Competizione. Wyposażono go w specjalnie dostrojony 6,5-litrowy, wolnossący silnik V12, który wytwarza kolosalne 830 KM mocy oraz 692 Nm momentu obrotowego. Jednak aby ją osiągnąć, kierowcy muszą osiągnąć 9250 obr./min. Przyznacie, że musi to być niesamowite doświadczenie dla naszych uszu.
fot. Ferrari Competizione
Dodatkowo odcięcie na czerwonej linii jest dopiero przy 9500 obrotów na minutę. Silnik, jak można się domyślić, ma wysoki stopień sprężania i jest zbudowany z niezwykłą dbałością o szczegóły i mechaniczną precyzją. Ferrari opracowało nowe tłoki, tytanowe korbowody, specjalny wał korbowy, krzywki i sworznie tłokowe pokryte specjalną powłoką DLC.
Kierowcy go docenią
Ferrari nazywa go najbardziej ekscytującym V12 na scenie motoryzacyjnej, oferującym poczucie „nieograniczonej mocy i przyspieszenia”. Jest to również najmocniejszy wolnossący silnik Ferrari w historii, co z całą pewnością doceniają kierowcy, którzy są fanami tego producenta.
fot. Ferrari Competizione A
Podczas testów przyspieszenia, kierowcy rozpędzą się od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,85 sekundy. Co więcej, przyspieszenie 0-200 km/h kierowcy osiągają w niewiarygodne 7,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi również ponad 340 km/h, co czyni go jednym z najszybszych coupe z silnikiem z przodu w historii.
Szczególną uwagę poświęcono temu, aby model 812 Competizione zapewniał dobre parametry pod względem chłodzenia, a także stabilnego prowadzenia samochodu na asfalcie. Nadwozie pomaga poprawić chłodzenie o 10 procent w porównaniu ze zwykłym modelem 812. Dodatkowo aerodynamiczny spojler i masywny tylny dyfuzor zwiększają całkowitą siłę docisku o 35 procent.
fot. Ferrari Competizione A
Kierowcy mają do wyboru wiele trybów, aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy. Ferrari nie wspomniało o numerach produkcyjnych w swoim komunikacie prasowym. Jest jednak oczywiste, że wyprodukują 999 egzemplarzy modelu 812 Competizione oraz 599 wersji Competizione A Targa.
Jeśli zastanawiasz się nad ceną, to prawdopodobnie znajdujesz się w niewłaściwym segmencie rynkowym. W przypadku takich samochodów cena jest taka, jak wygląda sam samochód. W wypadku tego Ferrari można potwierdzić tę teorię.