Mercedes-Benz EQE w fazie testów na Nurburgring [WIDEO]
Luksusowy sedan Mercedes-Benz EQE zauważono podczas testów na torze Nurburgring. Daje nam dobry obraz jego proporcji zewnętrznych oraz osiągów.
Mercedes-Benz EQE jest jednym z sześciu całkowicie nowych modeli elektrycznych pochodzących z urodzonej w Stuttgarcie marki. Obejmują nią SUV-y EQA i EQB oraz sedany EQE i EQS. Można powiedzieć, że modele EQE i EQS są to elektryczne alternatywy dla Klasy E i GLE oraz Klasy S i GLS.
Mercedes potwierdził wcześniej pewne szczegóły dotyczące EQE, a nawet pokazał kilka zdjęć przedstawiających zakamuflowany prototyp. Jednak specyfikacje i szczegóły dotyczące jego konstrukcji jeszcze nie ujawniono. Biorąc pod uwagę, że jego konkurencja to Tesla Model S, powinniśmy spodziewać się bardzo imponujących rzeczy we wszystkich obszarach.
Mercedes-Benz EQE w oku kamery
Szpiegowskie wideo poniżej, autorstwa Spy Car Media, pokazuje eleganckiego sedana jeżdżącego po niemieckim torze. Chociaż jest dużo kamuflażu, wygląda na to, że Mercedes-Benz EQE zapożyczy podobny profil projektowy jak flagowy model EQS. Oczekuje się, że z przodu będzie miał zaciemnioną kratkę wlotu powietrza. Wkomponowane reflektory mogą zawierać światła do jazdy dziennej na całej szerokości.
Spoglądając na elektryka z boku, sedan stawia na czterodrzwiową sylwetkę coupe, taką jak EQS. Natomiast z tyłu prezentuje zgrabny spojler i bardziej muskularne tylne nadkola niż EQS. Ponownie, tylne światło na całej szerokości ma być stosowane zgodnie z aktualnymi trendami.
Jaki układ napędowy?
Jeśli chodzi o układ napędowy, nowy model Mercedes-Benz EQE może pożyczyć konfiguracje elektryczne z modelu EQS. W szczególności ciekawe są w modelach EQS 450+ i EQS 580. Wykorzystują one odpowiednio baterie o pojemności 90 kWh i 107,8 kWh. Zasięg na pełnym ładowaniu zbliża się do 770 km – jeden z najwyższych zakresów w branży.
Nu
Moc wyjściowa to w okolicy 330 KM i 568 Nm momentu, a dla flagowca 520 KM orazi 855 Nm. Jeśli to nie wystarczy, firma potwierdziła, że w dalszej części pojawi się wysokowydajna wersja EQS. Prawdopodobnie byłby on z działu AMG i spodziewalibyśmy się podobnej rzeczy dla Mercedes-Benz EQE. Czy powstałby wtedy elektryczny wariant E 63 S?
Oczekuje się, że wejście na europejski rynek nastąpi pod koniec roku lub na początku przyszłego. Uważamy jednak, że międzynarodowy niedobór półprzewodników może spowolnić sytuację, biorąc pod uwagę ogromny stopień zaangażowania elektroniki. Obejrzyj poniższe wideo, aby zobaczyć, jak sobie radzi na torze Nurburgring ten testowy prototyp.