Peugeot 308 SW w praktycznej sportowej odsłonie!
Francuzi zaprezentowali właśnie model Peugeot 308 SW, który pojawi się na drogach pod koniec 2021 roku. Posiada napęd hybrydowy typu plug-in, sportowy wygląd i jeszcze więcej miejsca.
Rywal dla Forda Focusa kombi i Volkswagena Golfa kombi, nowy Peugeot 308 SW jest bardziej praktyczną, alternatywą dla sportowego nowego hatchbacka z rodziny 308. W tym celu większość nabywców Peugeot 308 SW będzie zainteresowana przede wszystkim przestrzenią.
Peugeot 308 SW – dla rodziny
Długość samochodu rośnie w porównaniu z jego odpowiednikiem w stylu hatchback do 4,64 metra (rozmiary hatchbacka wynoszą 4,37 metra). Pojemność bagażnika wzrasta w porównaniu do hatchbacka z 412 do 608 litrów. Jednak mówimy tutaj o wersji z silnikiem spalinowym. Peugeot nie ujawnił wpływu akumulatora i silnika w wersjach hybrydowych plug-in na przestrzeń nowego kompaktowego kombi.
fot. Peugeot
Tylna kanapa składa się w proporcjach 40:20:40 i można to zrobić za pomocą dwóch przycisków dostępnych w bagażniku. Z rzędem złożonym na płasko, Peugeot 308 SW oferuje do 1634 litrów przestrzeni. Dostęp jest zapewniony przez automatyczną klapę tylną, a podłoga bagażnika jest dwupoziomowa.
Jednak zwiększa się nie tylko tylny zwis – rozstaw osi jest o 55 mm dłuższy niż w hatchbacku 308. Powinno to sprawić, że pasażerowie siedzący z tyłu poczują się bardziej swobodniej, a Peugeot twierdzi, że wariant SW ma o 129 mm więcej miejsca na kolana w drugim rzędzie.
fot. Peugeot
Nowoczesne wnętrze
Z przodu, 308 SW przyjmuje układ deski rozdzielczej i systemów informacyjno-rozrywkowych montowanych w hatchbacku. Widzimy tu całkowitą zmianą stylistyki w porównaniu z jego poprzednikiem. Na nowej, kanciastej desce rozdzielczej z długą, poziomą wentylacją widnieje zupełnie nowy 10-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy. Posiada nowe oprogramowanie Peugeot i-Connect Advanced, z bezprzewodową łącznością zarówno dla Apple CarPlay, jak i Android Auto. Pojawia się również nowe sterowanie głosowe z wywołaniem „OK Peugeot”. Nie wiadomo, czy będzie dostępne w języku polskim.
fot. Peugeot
Pod standardowym 10-calowym ekranem znajduje się nowy, konfigurowalny cyfrowy panel przełączników i-Toggle. Wyposażono go w pełni cyfrowe oprzyrządowanie i-Cockpit.
Jeśli chodzi o funkcje wspomagające kierowcę, Peugeot 308 SW będzie dostępny z półautonomicznym asystentem jazdy od połowy 2022 roku. Pakiet Drive Assist 2.0 połączy kilka systemów wspomagania kierowcy. Na przykład adaptacyjny tempomat z funkcją stop and go, jak również z asystentem utrzymania pasa ruchu. Nowe funkcje obejmują półautomatyczną kontrolę pasa ruchu oraz jego zmiana i automatyczne dopasowanie prędkości na zakrętach podczas jazdy.
Hybryda w ofercie
Gama silników rozpoczyna się od benzynowego, 1,2-litrowego, trzycylindrowego turbodoładowanego silnika PureTech 130. Rozwijaj on moc 128 KM i przekazuje ją na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Diesel oferują z czterocylindrową jednostką 1,5-litrową BlueHDI, również rozwijającą 128 KM i przekazującą napęd na przednią oś.
fot. Peugeot
Dwie opcje hybrydowe w Peugeot 308 SW są z napędem na przednie koła, a także automatyczną skrzynią biegów EAT8. Pierwszy model Hybrid 225 łączy turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 178 KM. Wspomaga go silnik elektryczny o mocy 107 KM z baterią o pojemności 12,4 kWh. Maksymalna moc całego zestawu wynosi 222 KM. Ładowanie baterii trwa niecałe dwie godziny z opcjonalną ładowarką o mocy 7,4 kW. Na samym prądzie producent obiecuje, że Peugeot 308 SW przejedzie do 60 kilometrów.
Ta sama specyfikacja i technologia ładowania dotyczą słabszego modelu Hybrid 180. Wykorzystuje on silnik benzynowy o mocy 148 KM oraz ten sam silnik elektryczny i akumulator, co zapewnia maksymalną moc 178 KM. Jest więc nieco słabszy od mocniejszej wersji, ale nie oznacza, że będzie wolny. Sporo informacji, ale było też o czym pisać.
Co sądzicie o tym praktycznym kombi? Napiszcie nam o tym w komentarzach.