Porsche 911 GT3 w teście kierowcy wyścigowego [WIDEO]
Wiemy już, że nowe Porsche 911 GT3 to szybki samochód. Potwierdził to kolejny test, tym razem kierowcy z niemieckiego serwisu Sport Auto. Jaki wynik osiągnął podczas okrążenia na torze Nurburgring?
Przeprowadzono go jako jeden ze zwykłych „Supertestów” niemieckiego portalu motoryzacyjnego. Za kierownicą siedział kierowca wyścigowy, który jest również i kierowcą testowym Sport Auto, Christian Gebhardt. Korzystając ze standardowego układu, z zamontowanymi opcjonalnymi oponami Michelin Pilot Sport Cup 2 R, pokonał zdradziecki tor w 7:04.74 sekundy.
Porsche 911 GT3 na teście kierowcy
To niesamowity czas dla samochodu dopuszczonego do ruchu drogowego, zwłaszcza takiego z silnikiem wolnossącym. Porsche pokonało ten tor już wcześniej, osiągając wynik 6:59.927 sekundy. Był to wynik kierowcy rozwojowego Porsche — Larsa Kerna. Prawdopodobnie odbył się w nieco lepszych warunkach niż ten opisywany w tym artykule. Dlaczego?
fot. Porsche
Porsche twierdzi, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje modelowi 911 GT3 jedyne 3,4 sekundy, a maksymalna prędkość to 318 km/h. Kierowcy, który testował go teraz, udaje się doprowadzić bestię do 291 km/h na końcu długiej prostej. Pokazuje to, że nie rozwinął maksymalnej możliwości tego niezwykle szybkiego samochodu.
Garść danych dla przypomnienia
Nowy model wyposażono w 4,0-litrowy, wolnossący, sześciocylindrowy silnik. Wywodzi się on z silnika wyścigowego 911 RSR, wytwarzający 510 KM przy 8400 obr/min. Jego najlepszy moment obrotowy to 470 Nm przy 6100 obr/min. Kupujący mogą wybierać między sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią. Ten z manualną rozwija prędkość maksymalną 320 km/h. Podczas przejazdu kierowcy z niemieckiego portalu Sport Auto model 911 GT3 posiada automatyczną skrzynię biegów.
fot. Porsche
Jako odniesienie, ten czas okrążenia stawia go w rankingu Sport Auto tuż przed takimi pojazdami, jak Mercedes-AMG GT R Pro (7: 06.60). Dodatkowo wyprzedza również modele McLaren 720S (7: 08.34) i McLaren 600LT (7: 08.82).
Biorąc pod uwagę, że nie jest to nawet pełny wariant GT3 RS, który ma zadebiutować jeszcze w tym roku, przyznajemy, że jest to niezły czas okrążenia. Jest on również o ponad 12 sekund szybszy niż wcześniejszy przejazd kierowcy wyścigowego Gebhardta w modelu 911 GT3 poprzedniej generacji z 2017 roku. Jego czas wtedy to 7:18, także nie ma co porównywać z nowym modelem.
Na koniec obejrzyj pełne okrążenie opisywanego testu na poniższym filmie. Tylko pamiętaj, aby podkręcić głośność i nie przegapić żadnego z ciekawych momentów!