Porsche 911 — nowa wersja GTS znanego modelu!
Wersja Porsche 911 jest prawdopodobnie jedną z największych pod względem wariantów mocy, jakie klient może zamówić do samochodu sportowego. Żeby jeszcze bardziej to skomplikować, niemiecka marka zaprezentowała teraz nową linię modeli GTS.
Od listopada 2021 r. producent zaoferuje wersję GTS do Porsche 911 Carrera, jak i 911 Carrera 4 i to zarówno w wersji Coupe, jak i Cabriolet. Nie zapominajmy także o modelu 911 Targa 4. Samochody będą wyposażone w charakterystyczną ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów Porsche (PDK). Mogą też występować z 7-biegową manualną skrzynią biegów.
Porsche 911 GTS – dobry składak?
Nowe zawieszenie zapożyczono z Porsche 911 Turbo i obejmuje system Porsche Active Suspension Management. Dodatkowo z tego właśnie modelu są również hamulce, które skuteczne wychamowuje rozpędzony samochód. Co więcej, jest też lżejsze o 25 kg dzięki nowemu pakietowi „Lightweight Design”. Osiągnięto obniżenie wagi poprzez zastosowanie lżejszych plastikowych foteli kubełkowych wzmocnionych włóknem węglowym. Posiada również lekkie szkło na boczne i tylne szyby oraz lekką baterię.
fot. Porsche
Czarne kontrastujące elementy karoserii i przyciemnione reflektory będą wizualnym wskaźnikiem, który wyróżni GTS na tle innych Porsche 911. Natomiast we wnętrzu znajdziesz mnóstwo elementów pokrytych tkaniną z mikrofibry Race-Tex.
Jeśli chodzi o moc, GTS oferuje przepis „najlepszy z obu światów”. Turbodoładowany 3-litrowy sześciocylindrowy silnik wytwarza 473 KM i 570 Nm momentu obrotowego. Pozwala to rozpędzić samochód do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy. Dane te są z wersji Carrera 4 GTS z automatem PDK. Cały hałas podczas tego sprintu wychodzi przez standardowy sportowy układ wydechowy, który został dostrojony specjalnie do pracy z zestawem GTS. Zwiększono również prędkość maksymalną, osiągając teraz 310 km/h.
fot. Porsche
Dopełnieniem Porsche 911 GTS jest szereg elementów z matowego włókna węglowego wewnątrz. Jest tam również zaktualizowany system informacyjno-rozrywkowy, który jest bardziej przyjazny dla kierowcy i użytkownika niż poprzednie wersje. Na zewnątrz mamy również 20-calowe koła z przodu oraz 21-calowe koła z tyłu. Niektóre z wersji są z centralną śrubą mocującą.
fot. Porsche
Jak więc widać, niemiecki producent nie ułatwia wyboru auta przyszłemu klientowi. Oby się on odnalazł we wszystkich wariantach Porsche 911 GTS. Dodajmy jeszcze, że pierwsze dostawy zaplanowano na początek 2022 roku. Czy fani tego modelu będą z niego zadowoleni?