SEAT: Polacy czterokrotnie częściej wybierają samochód online
Hiszpańskie marki przedstawiły dane po pierwszym roku działalności autorskiej platformy online w Polsce. W pierwszym półroczu 2021 roku Wirtualny Salon SEAT -a odnotował niemal czterokrotny wzrost zamówień w porównaniu do siedmiu miesięcy działalności w poprzednim roku.
W 2020 roku SEAT uruchomił w Polsce dwie innowacyjne platformy umożliwiające cyfrową interakcję z marką. Wirtualny Salon zaprezentowany w czerwcu 2020 roku to połączenie showroomu z miejscem e-spotkań poświęconych najnowszym modelom marki. Jest to platforma zarządzana przez polskiego importera i całkowicie niezależna od sieci dealerskiej. Konsultanci salonu tworzą indywidualnie z Klientem konfigurację wybranego modelu, demonstrując auto oraz odpowiadając w czasie rzeczywistym na pytania. Klient realizuje zamówienie u najbliższego – bądź preferowanego – dealera.
Importer SEAT w połowie zeszłego roku udostępnił również serwis Sales Online, dostępny pod adresem sklep.SEAT.pl, agregujący w czasie rzeczywistym samochody oferowane we wszystkich salonach marki na terenie Polski. Narzędzie pozwala na zaawansowane wyszukiwanie dostępnych pojazdów z uwzględnieniem m.in. preferowanego typu nadwozia, parametrów silnika czy wyposażenia. Z kolei pod sam koniec ubiegłego roku polski Wirtualny Salon uruchomiła druga hiszpańska marka – CUPRA.
fot. LIFE studio
SEAT: Popularność online rośnie
Jedną z głównych zmiennych, które pozwalają marce zmierzyć zainteresowanie ofertą online, jest liczba zamówień złożonych za pośrednictwem serwisu. W tej kwestii Wirtualne Salony obu hiszpańskich marek odnotowały wspólnie niemal czterokrotny wzrost. Porównując liczbę zamówień złożonych między czerwcem a grudniem 2020 roku do pierwszego półrocza bieżącego roku.
Zarazem CUPRA, jak i SEAT szczególnie zaciekawiły polskich klientów z początkiem wiosny – w kwietniu aż jedna czwarta kontaktów sprzedażowych CUPRY i ponad jedna piąta kontaktów sprzedażowych SEAT-a zakończyły się złożeniem zamówienia.