Toyota GR010 HYBRID — jaki poziom pokazało? [WIDEO]
W tym roku FIA World Endurance Championship wprowadziło klasę Hypercar. Aby w niej konkurować, Toyota Gazoo Racing zaprezentowała zupełnie nowy samochód wyścigowy GR010 HYBRID. Jak sobie poradził w tych wyścigach?
Wyzwanie rozpoczęło się rundą otwierającą, 6-godzinnym wyścigiem Spa-Francorchamps, w którym wzięły udział dwa modele GR010 HYBRID. Po starcie z pole position Mike Kamui i José za kierownicą samochodu nr 7 po kilku niepowodzeniach ostatecznie zajęli trzecie miejsce na podium. Natomiast Sebastien, Kazuki i Brendon prowadzący samochód nr 8 pokazali siłę GR010 HYBRID. Wygrali oni wyścig po ekscytujących sześciu godzinach.
Podczas tego pierwszego wyścigu nikt nie wiedział, co się stanie. Jest to nowa kategoria samochodów, więc trudno było przewidzieć, co może się wydarzyć.
Założyciel zespołu, Toyota Gazoo Racing — Akio Toyoda — tak skomentował proces produkcji samochodów w firmie:
„Wszystkie nasze wysiłki zmierzają do tworzenia coraz lepszych samochodów, a to oznacza, że dążymy do tworzenia samochodów, które są niezawodne i bezpieczne dla kierowców, którzy mogą podróżować do celu w przyjemny sposób. W przypadku samochodów sportowych prędkość i siła są jeszcze ważniejszymi priorytetami”.
Jego model GR010 Hybrid może mieć stosunkowo małą moc w porównaniu do potwora o mocy 1000 KM, który istniał w ostatnich dniach LMP1-H. Ma jednak wspólne elementy jego układu napędowego. Z drugiej strony, przy obecnej mocy 680 KM, waży o 126 kg więcej niż jego poprzednik. Nie jest w stanie osiągać tych samych prędkości. Jak jednak widzimy, nawet z takimi wartościami może być mistrzem. Stanął na podium zarówno na 1, jak i 3 miejscu, czym pokazał klasę samą w sobie.
Zachęcamy do przejechania jednego okrążenia w samochodzie Toyota GR010 Hybrid w udostępnionym poniżej wideo. Zapewne poczujecie moc oraz lekkość, z jaką wyprzedza inne auta.